Cestující z pražských Modřan do Libuše se svezou tramvají už v červnu příštího roku. Stavba nové trati byla zahájena

1. duben 2022 17:00

Dopravní podnik hl. m. Prahy ve smyčce Sídliště Modřany 1. dubna slavnostně  zahájil stavbu nové tramvajové tratě Modřany – Libuš. Trať bude dlouhá 1,7 kilometru a budou na ní čtyři páry zastávek. Její výstavba potrvá 424 dnů.

Už příští rok v létě by měli mít lidé z oblasti pražské Libuše o něco jednodušší cestu do centra města. Dopravní podnik začal se stavbou prodloužení tramvajové trati z Modřan právě do Libuše. Ta ve výsledku usnadní i přestup na plánované stanice nové linky metra D.

Ve smyčce Sídliště Modřany proběhlo zahájení nové tramvajové tratě, která z Modřan povede do Libuše

„Dnes jsme předali zhotoviteli staveniště a zahájili stavbu významné tramvajové novostavby v Praze, tratě Modřany – Libuš, i když přípravné práce jsme na základě uzavřené smlouvy zahájili už před necelým měsícem. Tato trať v první fázi umožní rychlejší cestování obyvatel sídliště Libuš a okolí přímými spoji do Modřan, Braníka, na Palackého náměstí a dále do centra. Význam této tratě je nicméně nutné vnímat v širším kontextu ve vazbě na metro D, jehož první úsek začneme stavět také tento měsíc. Tramvajová trať z Modřan totiž bude končit v Libuši jen dočasně. Už nyní připravujeme její prodloužení k budoucí stanici metra D Nové Dvory," uvedl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.

Kudy přesně bude nová tramvaj jezdit, vysvětluje náměstek pro dopravu, Adam Scheinherr z uskupení Praha Sobě: "Pokračovat bude tramvajová linka 17 ze současné konečné u smyčky Sídliště Modřany, právě odsud pak bude pokračovat dál do Libuše. Vzniknou čtyři zastávky v každém směru - budou to Modřanský vodojem, Observatoř Libuš, Sídliště Libuš a nakonec samotná Libuš, to je důležité pro další rozvoj MHD v celé oblasti."

Ve smyčce Sídliště Modřany proběhlo zahájení nové tramvajové tratě, která z Modřan povede do Libuše

Stavba nové trati má vyjít na asi 300 milionů korun, většinu, asi 85 %, pokryjí peníze z evropských fondů. První práce na trati začaly už v předstihu, především ale ty přípravné, jako je kácení dřevin, které stavbě stály v cestě.

Budování nových kolejí má trvat asi 14 měsíců, dopravní podnik počítá s tím, že by měl provoz tramvají do Libuše začít v červnu 2023. Fuknční zůstane i smyčka na Sídlišti Modřany. Následné prodloužení trati na Nové Dvory je otázkou dalších zhruba pěti let.

autor: Adam Bejšovec | zdroj: Pražská integrovaná doprava
Spustit audio