Doktorka Kateřina Cajthamlová: Jadérka z melounů kousejte, jsou zdravá

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Zmrzlina a meloun

V létě se rádi trochu rozmazlujeme a také si dopřáváme více sladkostí. Je ale lepší dát si více čerstvého ovoce nebo si můžeme dopřát i zmrzlinu či ovocné koláče? Doktorka Kateřina Cajthamlová radí, jak mlsat zdravě.

„V létě jsme v daleko větší tepelné zátěži než v zimě a v posledních letech i více náročnější, než na co byli zvyklí naši předkové. Potřebujeme tedy dodávat tělu hlavně tekutiny a sacharidy. Naopak tuky je lepší omezit, ty potřebujeme zejména v chladném období. Nezapomínejte však, že mezi ně patří například i smetana v ledové kávě nebo máslo na chlebu s marmeládou,“ vysvětluje Kateřina Cajthamlová.

Nejzdravější z nabídky letního mlsání je pro nás samozřejmě ovoce. Máme ho daleko větší výběr než v zimě, ale je lepší si vybírat ovoce červených, oranžových, žlutých a modrých barev. „V těchto druzích najdeme látky, které jsou pro nás v létě potřebné, patří mezi ně například betakaroten. A pozor, u oblíbených melounů nevyhazujte jadérka, ale naopak je rozkousejte, obsahují železo, zinek a proteiny,“ říká Kateřina Cajthamlová.

Ovocné zmrzliny

Druhy letních laskomin pro nás doktorka Kateřina Cajthamlová seřadila do žebříčku. Jedničku a dvojku si dopřávejte bez obav, pětce se raději vyhýbejte.

  1. Ovocný salát, nejlépe ze žlutého, oranžového, červeného a modrého ovoce
  2. Ovocná zmrzlina, s vysokým obsahem ovoce  
  3. Zmrzliny, které obsahují tvaroh
  4. Koláče s tvarohem, nejlépe cheesecaky
  5. Všechno, co je slazené umělými sladidly, sladkosti s vysokým obsahem tuku, přeslazené nápoje včetně ledové kávy a podobně

A pokud vás zajímá, jakou zmrzlinu můžete mlsat bez obav, pusťte si záznam pořadu.