Dopravní nehoda vinou nevhodných pneumatik se prodraží
Je první listopadový den a Začíná tedy období, kdy musí mít řidič za určitých podmínek na autě zimní pneumatiky. A to konkrétně v případě, že je na silnici souvislá vrstva sněhu, ledu nebo námraza. Zákon takovou povinnost nařizuje od listopadu do konce března. Někteří motoristé nicméně odjezdí celou zimu na letních pneumatikách. To se jim ale nemusí vyplatit, zvlášť když havarují. V čem může být problém?
Pokud řidič v zimním období způsobí nehodu s letními pneumatikami, je to problém. Když pojišťovna při řešení pojistné události dojde k závěru, že nesprávné pneumatiky měly vliv na vznik a rozsah škody, může vyplácenou škodu viníkovi pokrátit nebo v některých případech dokonce odmítnout, jak říká Václav Bálek z pojišťovny Allianz. „Poškozenému řidiči z povinného ručení viníka zaplatí vždy, ale pak po viníkovi může chtít peníze zpět. Tady nejde pouze o variantu zimních a letních pneumatik, ale také se to týká dostatečného vzorku zimních gum.“
Žádná konkrétní tabulka, která by stanovila, jak se pojistné plnění ve zmíněných případech krátí, ale podle Bálka neexistuje. Je to vždy individuální a záleží to na mnoha okolnostech.
Pojišťovny přesné statistiky nehod způsobených nesprávným obutím nevedou. Nicméně případů, kdy řidič způsobí nehodu kvůli špatnému obutí za sezónu, není podle Bálka moc. „Každou zimu se setkáváme s několika desítkami takových pojistných událostí, kde musíme krátit.“
„Spolupracujeme s Policií České republiky, vycházíme z protokolu policie, a pokud je to nezbytné, tak požádáme o spolupráci i soudního znalce,“ popisuje postup pojišťoven při likvidaci případů, kde jsou na vině nevhodné pneumatiky Jiří Cívka z pojišťovny Generali. Řidič, který nemá pneumatiky v pořádku nebo s letními v zimním období vyjede na zasněženou či zledovatělou silnici, riskuje nejen nehodu, ale i pokutu do dvou tisíc korun.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Bez zbraní budeme jen umírat.‘ Na Ukrajině panuje rozčarování, že se svět dívá jinam, popisuje Boháč
-
ANO ‚hází do důchodové reformy vidle‘, nesejde se s vládou a prezidentem. ‚Odmítáme dělat stafáž,‘ sdělilo
-
Evangelický farář musí umět všechno. Jan Satke se rozhodl, že vymění církev za lokomotivu
-
Bolestný pohled, rána pro český tenis, říká Štěpánek o dotační kauze na svazu. Do jeho vedení nechce