Jak se cestuje lidem na vozíku? Představili jsme Klub přátel železnice Českého ráje

30. listopad 2011
Region expres , Region expres , Region expres

Zajímá vás, jak se po kolejích cestuje osobám se sníženou pohyblivostí? Odpověď nabídl Tomáš Rutkaj. Muž připoutaný na vozík, který na jízdu vlakem nedá dopustit.

Josef Semecký pro změnu představil Klub přátel železnice Českého ráje. Nechyběly ani pozvánky na Mikulášské jízdy.

Ne všichni se pohybujeme bez pomocí vozíku. Ti, kteří ho k životu potřebují, vnímají problémy spojené například s cestováním po železnicí. Tomáš Rutkaj o nich ochotně vyprávěl. Svěřil se, kde může vlakem jet a kde třeba mívá potíže.

Klub přátel železnice Českého ráje je občanské sdružení založené v roce 1993. Podle oficiálních internetových stránek je jeho cílem záchrana a renovace historických kolejových vozidel a především nostalgické jízdy vlaků po tratích Českého ráje. Více už prozradil předseda klubu Josef Semecký.


Zprávy z železnice:
Položili jste si někdy otázku, jak jsou cestující, ve srovnání s ostatními zeměmi Evropské unie, právě v České republice spokojeni s dodržováním jízdního řádu? Míra spokojenosti představuje u nás 70 procent. Nepatříme tedy mezi nejlepší, ale ani mezi ty nejhorší. Odborníci nám přisoudili patnáctou příčku. Dokonce se řadíme nad průměr v Evropské unii. Z velkých zemí za námi zaostala třeba Francie a Itálie. Ovšem na sousedním Slovensku jsou cestující spokojenější. Překvapivě na prvním místě skončila Litva. Sluší se ale upozornit, že se nejedná o žebříček sestavený podle skutečné délky zpoždění. Jedná se čistě a jen o vnímání dané problematiky cestujícími.

České dráhy chtějí zefektivnit prodej jízdních dokladů. V současné době plánují nákup téměř sedmi desítek prodejních automatů. Mají nahradit klasický prodej lístků u pokladen. Za předpokladu, že se tato forma prodeje osvědčí, mohlo by se objevit postupně až 340 automatů na osmdesáti největších nádražích v České republice. První by měly být instalovány v roce 2013. Pokud ale automatům nedůvěřujete, zoufat nemusíte. O zrušení klasických pokladen totiž České dráhy neuvažují.

Spustit audio