Jak si užít dovolenou? Dodržujte jednoduché rady, aby vás zájezd nezaskočil

9. srpen 2016
03465169.jpeg

Při cestování na vlastní pěst můžeme být v případě komplikací rozčilení především sami na sebe. Pokud se ale svěříme do péče cestovní kanceláře, která nám něco slíbí, s určitým komfortem počítáme. Co dělat, pokud máme pocit, že dovolená nebyla taková, jakou jsme si představovali?

Stejně jako u všech jiných situací je i při nákupu zájezdu nesmírně důležitá prevence. Případným komplikacím bychom se měli pokusit zamezit dopředu. Pokud si vybíráme cestovní kancelář, měli bychom vědět, jakou má historii. Novější cestovní kanceláře ještě nemusí mít navázané patřičné vazby, a tak nemusí vše fungovat tak, jak jsme zvyklí. Vhodné je nalézt si na internetu reference nebo zjistit názory přátel a známých.

„Je to jenom o lidech. Může se stát, že něco neklapne, ale je potřeba rozlišovat, jestli nám cestovní kancelář slíbila modré z nebe, které nedodržela, nebo jen například vypadla klimatizace a druhý den byla opravená a vše fungovalo,“ říká mluvčí bezplatného poradenského portálu Poradna věřitele.cz Mgr. Kateřina Procházková.


Spousta problémů, vad a nedostatků je řešitelná obratem. Nemusíte mít zkaženou celou dovolenou, ale jen první dojem, než se problém vyřeší. Někdo mohl udělat chybu, pracujeme ostatně s lidmi.

Podívejte se také, jestli je kancelář pojištěna proti úpadku. Pokud ne, mohli byste v případě problému přijít o peníze a nemuseli byste nikam vyjet. Zkontrolujte také velikost kanceláře, menší kanceláře mohou zrušit pobyty pro nedostatek účastníků, což se vám u větší kanceláře stane s mnohem menší pravděpodobností. Větší společnosti, které nabízí cesty do více zemí, vám také mohou nabídnout jiné místo destinace, pokud by došlo v původní lokaci k problémům.

Požadavky je potřeba mít vydefinované smlouvou. „Každý považuje za důležité něco jiného, někdo chce být blízko u moře, někdo vyžaduje animátory, dětské bazény nebo skluzavky a pro jiného je podstatné zajištění bezlepkové diety. Vše je potřeba mít zařízené dopředu a mít ve smlouvě, abyste mohli dané věci případně vyžadovat,“ upozorňuje Kateřina Procházková.

Plavecký bazén

A pokud jsme na zájezd odcestovali, ale naše očekávání nekorespondují s realitou? Ubytování může být například jiné, než cestovní kancelář slibovala. „Rozhodně reklamujte. Reklamujte na místě, spousta problémů, vad a nedostatků je řešitelná obratem. Nemusíte mít zkaženou celou dovolenou, ale jen první dojem, než se problém vyřeší. Někdo mohl udělat chybu, pracujeme ostatně s lidmi. Obraťte se na delegáta nebo recepční hotelu. V případě, že máte jazykový problém, musíte se obrátit na někoho dalšího ze zájezdu, kdo je schopen problém přetlumočit, pokud tedy delegát není přítomen. Sepište s vedením hotelu reklamační protokol a požadujte nápravu, stanovte jim rozumný termín a zkuste se domluvit,“ doplňuje mluvčí bezplatného poradenského portálu Poradna věřitele.cz.