Jaký byl rok na Kolínské řepařské drážce?

7. leden 2012
Region expres , Region expres , Region expres

První zastavení v novém roce bylo na Kolínské řepařské drážce. Svezli jsme se po ní přes Výrovnu na Mlýnek a zpět. Postřehy si rozhodně nenechá pro sebe.

Pavel Zmatlík prozradil, jaké pro tamní nadšence byl rok 2011.

Silvestr a Nový rok každý z nás strávil jinak. Někdo doma u rodinného krbu, jiný mezi lidmi, další ve vlaku. Ano, i tak se dal například oslavit příchod roku 2012. Ideální možnost ke svezení a zároveň strávení příjemných chvil se nabízela na Kolínské řepařské drážce.

Klub pro obnovu kolínské Řepařské drážky vznikl před jedenácti lety. Není žádným tajemstvím, že sdružuje nadšence zajímající se o historii úzkorozchodných železnic. Zvláště pak polabských řepařských drážek. Jaký pak právě na drážce byl rok 2011? Nejen na tuto otázku odpověděl Pavel Zmatlík.

Zprávy z železnice:
České dráhy lákají cestující především na nové regionální spoje a také větší možnost internetového připojení v jednotlivých vlacích, především v soupravách Pendolina. Ze zveřejněných informací také vyplývá, že vzroste počet bezbariérových souprav a zvýší se i počet spojů uzpůsobených pro přepravu jízdních kol. Není bez zajímavosti, že denně České dráhy vypraví na sedm tisíc spojů.

Na Vysočinu to ze Středočeského kraje není až zase tak daleko. Možná řada z vás proto ocenění informaci, že z Havlíčkova Brodu do Humpolce a Chotěboře začal jezdit první nový vlak Regio-Shuttle. Nepravidelně bude jezdit také do Žďáru nad Sázavou. Firma Stadler má dodat na Vysočinu ještě 16 motorových vlaků. Společně s první soupravou přijdou na 898 miliónů korun. Evropská unie přispěje zhruba jednou pětinou. Jedná se přitom o první nové vlaky pro regionální tratě Vysočiny po mnoha letech.

Pokud se vydáte opačným směrem, tedy přes Beroun, Zdice a Hořovice do Plzně, jistě neunikne vaší pozornosti rekonstrukce nádraží právě v západočeské metropoli. Oprava budovy staré více jak sto let si vyžádá téměř 20 milionů korun.

Spustit audio