Kdybych byl magnát, budoval bych vysokorychlostní tratě, říká Alois Kašpar. Na dráze je už přes 53 let
Průvodčí, vlakvedoucí, mašinfíra od parních až po elektrické lokomotivy, Generální ředitelství Českých drah… To všechno má ve svém rejstříku zkušeností Alois Kašpar. S železnicí je spojený celý život a ani dnes, kdy už je v důchodu, nepřestal pro dráhy pracovat.
Už při studiu Střední průmyslové školy dopravní si Alois Kašpar přivydělával jako průvodčí. Po ukončení školy pracoval jako vlakvedoucí v Českých Budějovicích a následně se na Hlavním nádraží v Praze dostal na Generální ředitelství Českých drah.
„Dnes už si užívám důchodu, ale pro dráhy stále pracuji. Sice jen několik hodin, ale pořád dělám. Připravuji například analýzy, rozbory a poskytuji poradenskou činnost,“ popisuje svoji současnou práci Alois Kašpar.
Cestování vlakem miluje od malička. „Samotná cesta je pro mě cíl. Všechno si vychutnávám, protože naše krajina je úžasná. Železniční doprava umožňuje v podstatě svobodný pohyb. V největší oblibě mám Pražský Semmering a tratě v Posázaví, kam jsem jezdíval jako tramp. Hlavně do oblasti Trhového Štěpánova a Vlašimi. Jinak mám ale ty tratě rád všechny. Jediné, co mi vadí, jsou ty betonové stěny podél kolejí, ale to vnímám jako nutné zlo,“ konstatuje Alois Kašpar.
Kdyby prý byl magnátem a měl neomezené prostředky, určitě by stavěl vysokorychlostní tratě.
Související
-
Titul Farma roku 2020 získala rodina Cihlářových ze středočeských Milošovic
Asociace soukromého zemědělství ČR vyhlásila pět finalistů 19. ročníku soutěže Farma roku. Vítězem se stala pětičlenná rodina Cihlářových z Farmy Milošovice.
Více o tématu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka


3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka