Kladno se chystá výrazně zmodernizovat železniční tratě. Práce ale brzdí náročné přípravy

6. květen 2014

Kladno čeká v příštích letech rozsáhlá modernizace železničních tratí uvnitř města. Upravovat se kvůli tomu budou i frekventované železniční přejezdy, některé se změní na mimoúrovňové křižovatky. Půjde hlavně o křížení s ulicemi Bezručova a Františka Kloze. Celá infrastruktura by se časem měla napojit na takzvanou kladenskou rychlodráhu.

Kdy práce začnou, si nikdo netroufá odhadovat. Primátor Kladna za ODS Dan Jiránek právě jedná s lidmi ze Správy železniční dopravní cesty. Plánují, jak se změny dotknou samotné automobilové dopravy ve městě.

Dříve než za čtyři roky se ale po nových tratích jezdit nebude, protože přípravy jsou velmi náročné.

Největší změnou bude nová moderní dvoukolejná trať mezi hlavním nádražím, zastávkou Kladno-město a Kladno-Ostrovec. Teď je tam jednokolejka, po které jezdí jenom motorové vlaky.

Cestující se také dočkají nových budov nádraží. Například zastávka Kladno-město by měla dostat reprezentativnější budovu.

Celá železniční infrastruktura by se časem měla napojit na takzvanou kladenskou rychlodráhu. Propojit by měla Kladno, okolní obce, Letiště Václava Havla a Prahu.

Města na západ od Prahy se tak dočkají spojení důležitých míst moderní železnicí. Například právě Letišti Václava Havla výrazně chybí spojení s hlavním městem. A nedočkavě ho vyhlížejí i obyvatelé Kladna.

Vizualizace stanice Kladno-město

„Samozřejmě pak potřebujeme, aby pokračoval další traťový úsek, který povede z Kladna do Prahy. Zejména na letiště, minimálně někam na okraj Prahy 6, protože jinak by to bylo samoúčelné. My potřebujeme, aby se část lidí, která cestuje autobusy nebo automobily, přepravovala modernějším způsobem, který také bude šetřit čas,“ potvrzuje primátor Jiránek.

Zároveň dodává, že důležité bude železniční spojení i pro studenty biomedicíny, kteří v Kladně rok od roku přibývají.

U celého projektu ale opět došlo k jistému zastavení plánů, na kterých pracovalo ministerstvo dopravy, a to proto, že byly finančně velmi náročné.

Cena moderní dráhy půjde do miliard, poslední plány se pohybovaly mezi 19 a 27 miliardami. Teď bude Správa železniční dopravní cesty s ministerstvem dopravy vymýšlet další možnosti, které nebudou tak drahé.

Spustit audio