Martin Stibor rozšířil malý maminčin obchod na síť tvořivých prodejen

25. listopad 2022

Martin Stibor se od mládí aktivně věnoval sportu a práci osobního trenéra. Souběžně ale pomáhal mamince, která vyráběla šperky z kůže a prodávala také různé komponenty k tvoření. Po několika letech se Martin začal naplno věnovat rozvoji obchodu přes internet. Dnes vede síť tvořivých prodejen Manumi.

Martin Stibor nejprve vystudoval střední obchodní školu. Od mládí se ale aktivně věnoval sportu. Díky trenérské licenci se spojil s nově vznikající pražskou sítí fitness center a začal se věnovat práci osobního trenéra. V té době už souběžně podnikal se svým bratrem.

Vlastně to nejprve byla taková rodinná výpomoc mamince, která vyráběla šperky z kůže... Oba bratři jí pomáhali a společně provozovali stánek na Havelském trhu v Praze. Kromě matčiných kožených šperků tu prodávali i korálky a komponenty k tvoření a stále rozšiřovali sortiment.

Martin Stibor, zakladatel Manumi.cz

Nejprve to byla spíše možnost přivýdělku

Poptávka po korálcích a dalších pomůckách pro tvoření byla stále větší až v jednu chvíli převládla nad prodejností samotných šperků. A to byl moment, který začal měnit charakter obchodu i Martinovu pracovní náplň. Po několika letech práci trenéra opustil a začal se naplno věnovat e-commerce byznysu, ke kterému mu pomohlo také setkání s Petrem Vodákem, odborníkem v oblasti IT.

Osudové bylo, že se potkali právě ve fitness centru. Martin Stibor byl nejprve Vodákovým osobním trenérem. Petr Vodák se naopak z klienta rychle stal klíčovým obchodním partnerem. V roce 2006 tak díky spolupráci pod Martinovým vedením vzniknul první e-shop Korálky. Díky vysoké poptávce po komponentech k tvoření domácích šperků a doplňků začal rychle růst až do dnešní podoby, kdy se pod novým názvem Manumi stal nejširší sítí tvořivých prodejen kreativního materiálu v České republice.

Původně koníček byl pouze cestou k životnímu poslání

Martin Stibor u korálků, se kterými začínal svůj obchod

Rozvoji byznysu se Martin věnuje i ve svém volném čase. Nepřestal ale sportovat. Ostatně sport byla také cesta, po které se v mládí vydal k získání nových příležitostí. Vlastně tak své záliby dokázal v životě spojit. I tvoření totiž patří k jeho oblíbeným aktivitám. Měl vždy blízko k ručním pracím a baví ho i manuální práce.

Dnes nabízí obrovský výběr veškerého kreativního sortimentu, komponenty i nejrůznější materiály pro tvoření. Ačkoliv Martin Stibor především vše řeší po obchodní stránce, klíčové pro rozvoj firmy bylo i rozšíření zaměstnanců především o novou kreativní ředitelku - Zuzanu Dobšíčkovou.

Tvoření, které má budoucnost

Na začátku své matce pouze pomáhal. Dnes je ráda, že její syn navázal na to, co ona započala. Právě na její kreativní práci Martin Stibor postupně obchodně vyrostl. Jejich vzájemné obchodní vztahy se už utlumují, ty rodinné se naopak ještě více utužily. Na poptávce po zboží je vidět, že lidé tvoří stále víc a víc. Sortiment prodejní sítě dnes zajišťují i další kolegové. Společně tak naplňují Martinovu vizi - dodat všem, co tvořit chtějí, potřebný kreativní materiál na jednom místě.

Spustit audio