Modernizace trati Praha-Kladno by měla být hotová v roce 2029. V Bubnech bude nová odbavovací hala

15. listopad 2021 11:06

Modernizace železniční trati z Prahy do Kladna s odbočkou na Letiště Václava Havla se posunula do další fáze. Správa železnic vypsala výběrové řízení na zhotovitele úseku Praha-Bubny a Praha-Výstaviště.

Vypsání výběrového řízení je pro modernizaci železniční trati z Prahy do Kladna s odbočkou na letiště důležitým milníkem. Spolu s kladenským úsekem, kde Správa železnic vypsala výběrové řízení už v říjnu, jde o faktický začátek celé stavby. Konkrétně ve stanici Praha-Bubny se jedná o výstavbu nové odbavovací haly. Vznikne za Negrelliho viaduktem, říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. „Provážeme zde i přestup na metro, na stanici Vltavská, to znamená že cestující se dostanou na metro komfortně a v krátkém čase,“ dodává Svoboda. Nádraží Bubny bude mít tři nástupiště a čtyři koleje.

V rámci modernizace úseku Bubny-Výstaviště pak vznikne na okraji parku Stromovka taky nová železniční zastávka Praha-Výstaviště. V čem bude pro dopravu v městské části výhodná, vysvětluje starosta Prahy 7 Jan Čižinský z uskupení Praha sobě. „Vyřeší tím parkování návštěvníků Výstaviště a také to bude nejrychlejší spojení na metro A a B pro nejhustěji zalidněnou oblast Letné,“ dodal starosta.

Nová zastávka Praha-Výstaviště 

Zároveň by nová zastávka mohla ulevit Pražské integrované dopravě především ve chvílích, kdy se budou na pražském výstavišti pořádat hromadné akce jako veletrhy, koncerty nebo třeba sportovní zápasy. A ještě doplním, že trať v úseku Bubny-Výstaviště povede z větší části po nové estakádě. Ta umožní propojení Holešovic. Stavba by měla začít příští rok na jaře, hotová by pak měla být do roku 2025. Cena je zhruba 3,8 milard korun.

Správa železnic taky získala územní rozhodnutí na přestavbu Masarykova nádraží. To by se mělo v budoucnu stát výchozí nebo naopak koncovou stanicí vlaků, spojujících centrum Prahy s Letištěm Václava Havla. Správá železnic má v tuto chvíli pravomocné územní rozhodnutí, teď plánuje dokončit projektovou dokumentaci, výběrové řízení a pak i stavební práce by mohly začít v roce 2023. Co se týká té samotné rekonstrukce, tak je v plánu výstavba platformy nad kolejištěm. Prostor by měl propojit ulice Na Florenci, Hybernská a Opletalova a rozšíří se taky počet kolejí ze sedmi na devět. Celková modernizace trati Praha-Kladno by měla být hotová v roce 2029.

autoři: Markéta Šulejová , Von
Spustit audio