Na trati mezi Sudoměřicemi a Voticemi začne dvoukolejný provoz, do Tábora se dostaneme rychleji

31. srpen 2022

Na přestavěné železniční trati mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi na Benešovsku začne ve čtvrtek plnohodnotný dvoukolejný provoz. Od počátku července jezdily vlaky v úseku Červený Újezd u Votic zastávka - Votice jen po jedné koleji, na druhé ještě pokračovaly stavební práce. Končí tak modernizace této části čtvrtého železničního koridoru z Českých Budějovic do Prahy.

Práce mezi Sudoměřicemi a Voticemi začaly v květnu 2018, náklady jsou 6,7 miliardy korun. Kompletně hotovo má být v příštím roce. Díky přestavěné trati se zlepší cestování z Prahy do jižních Čech. Původní železniční trať nahradila téměř 20 kilometrů dlouhá přeložka. Na dosud jednokolejném úseku přibyla druhá kolej, dva tunely a nová železniční stanice Červený Újezd.

Od čtvrtka bude v celém úseku zavedena rychlost 110 kilometrů v hodině. Následovat bude ještě přeměření železničního svršku, úprava polohy koleje a zkouška trakčního vedení. Od poloviny prosince, tedy od začátku platnosti nového jízdního řádu, tudy začnou vlaky jezdit plnou traťovou rychlostí 160 kilometrů v hodině. Po zavedení evropského vlakového zabezpečovacího systému European Train Control System (ETCS) budou moci zrychlit až na 200 kilometrů v hodině.

Díky nové trati se zkrátí jízdní doby vlaků z Prahy do jižních Čech, od poloviny prosince zvládnou expresy trasu mezi Prahou a Táborem za 59 minut.

"Pojede se tak o 17 minut rychleji než před zahájením stavebních prací. Cesta z Prahy do jihočeské metropole pak bude trvat 100 namísto původních 122 minut," uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

zdroj: ČTK
Spustit audio