O představení Nejlokomotivovatější lokomotiva a o Klubu přátel železnic Českého ráje

2. červen 2012
Region expres , Region expres , Region expres

Podívali jsme se na pražské hlavní nádraží, kam přijela Nejlokomotivovatější lokomotiva ProDivadla. I s režisérkou Lenkou Loubalovou. Ta druhá vám představí Klub přátel železnic Českého ráje. Hostem ve vysílání bude jeho jednatel Josef Semecký.

Kulturní sál Fantovy budovy pražského hlavního nádraží ožil pohádkami. Do historických prostor přivezl divadelní soubor ProDivadla pohádkové představení Nejlokomotivovatější lokomotiva. Představení inspirované knihou moderních pohádek Pavla Naumana Pohádky o mašinkách. Inscenace vznikla na motivy představení jednoho ze zakladatelů Divadla Husa na provázku Zdeňka Pospíšila. Povídali jsme si s režisérkou Lenkou Loubalovou.

Už devatenáct let dělá radost příznivcům železniční historie Klub přátel železnic Českého ráje. Jeho cílem je záchrana a renovace historických kolejových vozidel. Jak je z názvu patrné, pořádají také jízdy právě po Českém ráji. Více nám řekl předseda klubu Josef Semecký.

Pozvánky:
Už tuto neděli 3. června můžete strávit v prostorách Železničního muzea v Lužné u Rakovníka na dětském dnu. Chystá se pro vás a vaše ratolesti spousta zábavy. O ní se jistě postará i parní lokomotiva Papoušek v čele zvláštního vlaku na trati Louny - Postoloprty - Žatec - Lužná u Rakovníka a zpět. K vidění bude i výstava parních a motorových lokomotiv, modelové kolejiště a lesní závod pro děti. Na první červnovou neděli tedy více než lákavý program. Co říkáte?

V neděli 10. června jste pro změnu zváni na tématickou akci pořádanou Klubem železničních cestovatelů na trati Kopidlno - Dolní Bousov. Na ní už byl pravidelný provoz zrušen. Výlet s množstvím zastávek pro fotografování můžete využít třeba i k návštěvě středověkého zámku a pivovaru v Dětenicích. Vlak pojede polookružní trasou a nevrací se zpět! Nástup bude možný počínaje stanicí Nymburk-město, konečná pro výstup bude v Dolním Bousově.

Zprávy z železnice:
Ve stanici nelze. Cedulku s tímto textem jistě pamatuje řada z nás a spojenou jí má se skutečností, že WC ve vlaku bylo možné použít pouze během jízdy. Dnes už to neplatí. České dráhy modernizují toalety a provozují už bezmála 800 vozů s uzavřeným systémem. Tyto vozy se objevují i v příměstské a regionální dopravě. Toalety s uzavřeným systémem fungují i v zimním období. Na rozdíl od těch starších z nich není vypouštěna voda. V nových vozech i při rekonstrukcích se často počítá také s přístupností toalet pro hendikepované, a kde je to technicky možné, také s přebalovacími pulty pro maminky s kojenci.

autor: Pavel Petr
Spustit audio