Po Negrelliho viaduktu po třech letech znovu jezdí vlaky. Rekonstrukce se prodloužila o půl roku
Vlakové spoje v Praze od pondělí znovu jezdí po jednom z nejstarších historických mostů ve městě. Po velké tříleté rekonstrukci totiž znovu funguje památkově chráněný Negrelliho viadukt. Opravy, které dělníci provedli, umožňují nově mimo jiné vyšší rychlost souprav a zkracují tak cestu do centra města cestujícím.
Rekonstrukce byla vůbec největší za 170 let, co viadukt v Praze stojí. Celkem tady pracovníci správy železnic vyměnili přibližně stovku historických oblouků, které z mostu snesli, očistili, opravili a zase vrátili na místo. Dělníci také modernizovali samotnou trať, po které má teď projet až 28 spojů za hodinu. Původně měla být oprava hotová asi o půl roku dřív, konstrukce mostu ale byla v horším stavu, než se původně předpokládalo. Kvůli tomu se také oprava asi o půl miliardy prodražila.
Pražský magistrát plánuje zhruba za dva roky začít s úpravou prostorů pod oblouky, kde by mohly vzniknout třeba kavárny. Negrelliho viadukt má být první částí budoucí trati na Letiště Václava Havla. Další úseky by se měly začít stavět také přibližně za dva roky. Podle plánu bychom na letiště vlakem měli jezdit do roku 2028.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Odboráři opustili zasedání tripartity. Chtěli na něm řešit výrok Drobila o tom, že odbory jsou nepřítel
-
Cenu K. H. Borovského získal šéfredaktor Českého rozhlasu Plus Josef Pazderka, uspěl i Jan Fingerland
-
Hamás přistoupil na Egyptem předložený návrh dohody o příměří s Izraelem. Ten je k němu skeptický
-
Běželo se mi skvěle. Homoláč nechtěl uvěřit, že jsem vyhrál, říká překvapivý šampion v maratonu Edlman