Přívoz, nebo autobusy? Nové vedení Nymburka si chce náhradní dopravu přepočítat
V Nymburce by mohla přívoz přes Labe nahradit kyvadlová autobusová doprava. Zvažuje to nové vedení města, které dnes ve funkcích potvrdí zastupitelé. Lodní doprava ve městě slouží od léta jako náhrada za zbouranou lávku.
Cesta přívozem z jednoho na druhý břeh trvá většinou 2-3 minuty. Přívoz je jako náhradní doprava za zbouranou lávku zdarma, protože chodci nemůžou využívat blízký silniční most, který je úzký a mohl by být nebezpečný.
Loď je podle provozního ředitele přívozu Petra Bárty připravená i na běžný zimní provoz. Překážkou by bylo například zamrzlé Labe.
Město platí za provoz lodní dopravy asi dvě stě tisíc korun měsíčně. Podle pravděpodobného nového starosty Tomáše Macha ze sdružení Nymburk s klidem by mohla kyvadlová autobusová doprava být pro radnici levnější. Mach chce ve funkci starosty co nejdříve obě možnosti porovnat právě po stránce finanční. Jak ale říká, zrušení přívozu je jednou z možností a vůbec k němu nemusí dojít.
Obě varianty tak chce nejdřív propočítat. Podle Macha by pak mohli obyvatelé Nymburka rozhodnout například v anketě, jestli chtějí zachovat přívoz, nebo raději zavést kyvadlovou autobusovou dopravu.
Lodní přívoz prosadila radnice pod vedením starosty Pavla Fojtíka ze Změny pro Nymburk. Podle něj je naopak přívoz levnější, než autobusy. Město bude zajišťovat náhradní řešení pro chodce do doby, než bude oba břehy spojovat nová lávka pro pěší.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Bez zbraní budeme jen umírat.‘ Na Ukrajině panuje rozčarování, že se svět dívá jinam, popisuje Boháč
-
ANO ‚hází do důchodové reformy vidle‘, nesejde se s vládou a prezidentem. ‚Odmítáme dělat stafáž,‘ sdělilo
-
Evangelický farář musí umět všechno. Jan Satke se rozhodl, že vymění církev za lokomotivu
-
Bolestný pohled, rána pro český tenis, říká Štěpánek o dotační kauze na svazu. Do jeho vedení nechce