Pro vánoční období doporučuje doktorka Kateřina Cajthamlová vybrané druhy superpotravin

3. prosinec 2020
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Jablka a skořice

V době od mikulášského nadělování až po sváteční vánoční dny můžeme svoji stravu zlepšit tím, že si dopřejeme některé superpotraviny. Pomohou nám i se zdravým hubnutím.

Jako superpotraviny označujeme potraviny, které mají větší množství látek než potraviny běžné a měly by tak více prospívat našemu zdraví.

Které to konkrétně mohou být už v mikulášské nadílce, vysvětluje doktorka Kateřina Cajthamlová: „Pokud se bavíme o Mikuláši a adventu, tedy době, kdy se otevírají adventní kalendáře, určitě se vyhýbejte se nekvalitním čokoládám. Z toho, co můžeme najít v mikulášské punčoše, bych zmínila citrusy a burské oříšky. Citrusy si můžeme bez problémů dopřávat po celý rok, a tak bych je v nadílce raději nahradila granátovým jablkem, které patří právě mezi superpotraviny. Ve srovnání s burskými ořechy, jsou určitě superpotravinou vlašské ořechy. Obsahují nenasycené mastné kyseliny, hořčík, zinek a jsou dobré i pro náš mozek.“

Čokoládu, kterou si vánočním období většinou dopřáváme daleko více, než v jiných ročních obdobích, bychom si měli dobře vybírat. Nejlepší je kvalitní hořká čokoláda, bez palmového tuku a dalších přísad.

Součástí svátečně vyzdobených domácností ve vánočním období jsou i mísy s ovocem. Nejčastěji na nich najdeme jablka. „Na Vánoce jsou nejhezčí červená jablka tradičního tvaru a tato jablka doplněná hřebíčkem a skořicí vytvářejí úžasnou vánoční atmosféru. Skořice a hřebíček sice nejsou kouzelné supepotraviny, ale mohou nám cestu za hubnutím zpříjemnit,“ říká doktorka Kateřina Cajthamlová.

Zajímá vás, které superpotraviny si můžeme dopřát na Štědrý den? Poslechněte si záznam celého pořadu.

Spustit audio

Související