Pusťte se do jarního hubnutí s 10 radami Kateřiny Cajthamlové

Pokud to počasí dovolí, vyplatí se cvičit venku

Na jaře se probouzí příroda. A také se jedná o období, kdy je příhodné shodit pár nadbytečných kil. Kateřina Cajthamlová si připravila 10 rad pro jarní hubnutí a celkovou psychickou a fyzickou pohodu, při kterých vycházela z moudrosti našich předků. Rozdělila je navíc podle 5 elementů – slunce, vody, země, vzduchu a duše.

10 jarních rad Kateřiny Cajthamlové

1. Choďte na slunce

2. Chraňte kůži před sílou jarního slunce

3. Otužujte se studenou vodou

4. Dodržujte pitný režim

5. Zařaďte do jídelníčku mladé zelené rostliny a klíčky

6. Jezte tak, abyste nehladověli

7. Větrejte, snižte teplotu v bytě

8. Dýchejte zhluboka – okysličujte organismus

9. Pečujte o své vztahy, navštivte příbuzné a přátele

10. Proveďte jarní úklid a rozdejte nepotřebné věci

Slunce

Jarní sluníčko je zrádné. Po zamračené zimě, kterou jsme povětšinou trávili zavření pod střechou, bychom měli kůži chránit před spálením a mazat se ochrannými krémy. Na druhou stranu bychom se neměli podle starého přísloví „Kam nechodí slunce, tam chodí lékař“ slunci vyhýbat. Proto je lepší dát za hezkého počasí přednost procházce venku než aerobním aktivitám ve fitness centru.

Dívka, léto, louka, slunce

Kůži je třeba chránit i vnitřně. Do jídelníčku bychom proto měli zařadit mrkev, zdroj beta karotenu a dobře ji hydratovat pomocí správného pitného režimu. Další rady, jak si výživou dopomoci ke krásné pokožce, najdete zde.

Voda

Jaro je obdobím živé – běhuté čili tekuté – vody. Naši předkové byli zvyklí se otužovat a my bychom měli jít v jejich šlépějích. Otužovat bychom se měli každé ráno. Kateřina Cajthamlová radí jít na to opatrně a pozvolna – začít s vodou vlažnou a postupně teplotu snižovat. Připravíme se tak i na letní koupání v chladnější přírodní vodě. Otužováním pomáháme našemu metabolismu, tělo musí na zahřátí vydat více energie (na druhou stranu pravidelné plávání ve studené vodě naopak tělo nutí k tvorbě vrstvy tělesného tuku). Studená sprcha pomáhá i vlasům, které jsou následně lesklejší a hladší.

Nejen na jaře bychom měli dodržovat pitný režim. Doporučené množství čisté neslazené a nesolené vody se pohybuje mezi 1,5 – 2,5 litru. Pokud jsou venkovní teploty vyšší, kvůli kterým se potíme, měli bychom objem vody zvýšit. Stejný postup je potřeba volit i při horečce.

Země

Země se na jaře probouzí, klíčí v ní nový život a rostou mladé zelené rostliny. Právě zelené bylinky, kopřivy a klíčky bychom na jaře měli zařadit do jídelníčku. Klíčky nemusíme kupovat, stačí nechat na světlém místě vyklíčit luštěniny (především fazole), obiloviny a další semínka na vlhké vatě nebo papíru. Klíčky obsahují mimo jiné vysoké množství bílkovin a antioxidant chlorofyl. Necháte-li klíčit delší dobu, získáte mikrobylinky (se dvěma lístky) nebo babybylinky (s více lístky).

02852040.jpeg

Vzduch

Otužovat bychom se měli i vzduchem. Větrat, ubrat topení - a to zejména na spaní. Větrání by mělo být krátké a intenzivní.

Pohyb na zdravém vzduchu musí jít ruku v ruce se správným dýcháním. Pokud trpíme na překyselení organismu, může to být způsobeno právě nesprávným dýcháním. Nedýcháme-li dostatečně hluboko, nevydýcháme dostatek CO2, který je nositelem kyselin. Dechová cvičení lze praktikovat při nafukování balonků, foukáním pomocí brčka do vody, zpíváním nebo dlouhým hovorem.

Duše

Jaro je období nového života a prvních nebo nových lásek. Jarního počasí bychom měli využít k návštěvám svých příbuzných a přátel, k procházkám. Rozhovory o příjemných věcech, humor a optimismus k jaru patří a rozhodně pomáhají k celkové pohodě.

Kateřina Cajthamlová 04.jpg

Duši pomůže i jarní úklid. Při něm si uvědomíme, kolik máme věcí, které navíc můžeme poslat dál. Vědomí bohatství a velkorysosti nás naplní optimismem, šťastně a spokojeně se budeme cítit, když obdarujeme někoho jiného.

Poslechněte si celý rozhovor s Kateřinou Cajthamlovou