Tradiční sklářský rod zahajuje novou éru. Sklárna Rückl inspirovala i televizní seriál

10. říjen 2017

Je to jeden ze symbolů sklářské tradice v českých zemích. Výrobky z křišťálu proslavily značku Rückl už v polovině 19. století. Sklárna v Nižboru na Berounsku je nejmladší z provozoven, které Rücklovi vlastnili. Po roce 1945 ji však postihlo znárodnění. Nezanikla, a tak ji začátkem 90. let 20. století v privatizaci koupil vnuk původního zakladatele Jiří Rückl. Jenže pak ji dostihly dopady ekonomické krize a sklárna skončila v insolvenci. Do třetice chce ožít pod novým vlastníkem. Ten zahájil moderní éru otevřením prodejny v centru Prahy a speciální designovou kolekcí.

Ve sklárně vznikaly třeba sošky filmových Českých lvů nebo takzvané Křišťálové oko pro vítěze soutěže Czech Press Photo. Výrobky dostali papež nebo bývalý americký prezident Bill Clinton.

Nový vlastník chce například v budoucnu celý areál zrekonstruovat a víc otevřít lidem.

„Logo se mění do poměrně moderní pojetí revitalizace a inovace celého areálu sklárny,“ popisuje Jaroslav Červinka ze sklárny Rückl.

Přestože má sklárna nového majitele, rod Rücklů je tam dál zastoupený. Výkonnou ředitelkou je Simona Prokopová – dcera Jiřího Rückla.

autor: tch
Spustit audio