Tuna i víc nad limit. Přetížené kamiony se budou vážit a pokutovat, oznamuje Ředitelství silnic a dálnic
Přetížené kamiony výrazně přispívají k ničení vozovek. Před několika lety se s nimi rozhodlo bojovat Ředitelství silnic a dálnic. Odhalovat je mají tzv. dynamické váhy, které každé projíždějící auto zváží za jízdy a těm, které toho vezou moc, systém rovnou udělí pokutu. „Pokud jde o tranzitní provoz, není úniku před našimi dynamickými váhami. Provedeme vážení, ale samotné vyřešení přestupku dáváme obci s rozšířenou pravomocí,“ říká mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
Čtěte také
„Například na D8 z Prahy na Ústí nad Labem a na Německo zvážíme každý měsíc zhruba 230 tisíc nákladních automobilů. A podle našich dat je 7 procent z nich přetížených. 60 procent má přetížení do jedné tuny, což není tak strašné. Nicméně 40 procent je nad jednu tunu, to strašné je,“ konstatuje Jan Rýdl, mluvčí ŘSD.
Související
-
Nejčastěji dvě tuny navíc, nejvíc 42. Silničáři na dálnicích D2 a D8 zavedli váhy a pokutují přetížené kamiony
Vysokorychlostní váhy zaznamenávají tisíce přetížených kamionů měsíčně. Nejčastěji se pokuta pohybuje od 9 do 27 tisíc korun. Kvůli útoku hackerů na ŘSD teď úřady informace o přestupcích nedostávají.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor
Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.