Uplynul rok od začátku stavby metra D. Vyraženo je 1,6 kilometru tunelů a vzniklo nové informační centrum pro veřejnost
Dělníci Dopravního podniku hl. m. Prahy pokračují ve stavbě nové linky metra. Za rok vyrazili na trase D z Pankráce více než kilometr a půl tunelů. Použili přitom téměř 18 tisíc kubíků betonu a 1500 tun oceli.
„Tady v tom úseku, kde se nacházíme, to znamená Pankrác – Olbrachtova, tady zhotovitelé postupují podle harmonogramu. Je vyraženo zhruba 1,6 kilometru tunelu, což je asi polovina délky tunelu, které se budou razit.“
První část trasy by měla být podle ředitele pražského dopravního podniku Petra Witowského hotová do 3 let. Jde o technicky nejsložitější úsek.
„Na něj chceme navázat výstavbou druhého úseku, to je Olbrachtova – Nové Dvory, ale zároveň se tento úsek bude budovat s přístupovými tunely z Depa Písnice,“ doplňuje.
První cestující by se na nové lince metra D mohli svézt v roce 2029, pokračuje náměstek primátora pro oblast dopravy Zdeněk Hřib z Pirátů:
„K tomu se musí vyrazit tunely, ale také nakoupit vlaky bez řidičů, ty se budou testovat nejdřív na lince C, která k tomu musí být upravena. Takže nás čeká velká spousta práce.“
Celá trať mezi Náměstím Míru a Depem Písnice o deseti stanicích a délce přes 10 kilometrů bude stát téměř 100 miliard korun.
Ve středu 26. dubna se také v Neveklovské ulici otevře Informační centrum pro veřejnost, které bude k dispozici každou středu v čase od 14 do 17 hodin. Bude sloužit zejména pro občany, kteří nemají přístup k internetu, e-mailu a webovým stránkám metra D.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Pokud si chcete úředně změnit pohlaví, musíte na kastraci. Novela kontroverzní legislativy má zpoždění
-
ONLINE: Schwarzengerovy ostatky byly převezeny na Pražský hrad, piety se zúčastní na tisíc hostů
-
Návrat k běžnému životu i běh na dlouhou trať. Od ničivého zemětřesení v Maroku uběhly tři měsíce
-
Týdeník iROZHLASu: Bez podprsenky k testu, datařské hitparády nebo oťukávání s evropskými liberály