V Kladně se letos chystá řada nejen dopravních staveb. Rekonstrukce nelze odkládat, vzkazuje vedení města a žádá řidiče o trpělivost

Most na výpadovce z Kladna na Buštěhrad je v havarijním stavu
Most na výpadovce z Kladna na Buštěhrad je v havarijním stavu

Bourání mostu, uzavírky a opravy. Řidiče v Kladně čeká letos hned několik dopravních omezení, při kterých si vyzkoušejí svou trpělivost. Některá z nich je potkají ještě před příjezdem do samotného města.

Například řidiči, kteří pojedou z Prahy do Kladna po dálnici D7 a odbočí směrem na Lidice, narazí v těchto dnech ještě před samotným městem na omezení kvůli opravě kruhového objezdu u Buštěhradu a vzápětí při cestě do centra města je čeká zavřená Kročehlavská ulice kvůli bourání mostu.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nebo Středočeský kraj ve městě letos opraví celkem sedm komunikací. A vedení města hodlá situace využít a nechá opravit taky přilehlé chodníky nebo parkoviště za asi 150 milionů korun, což je zhruba třetina prostředků na letošní investice. Opravy si ale vyžádají množství uzavírek. „Nám se sice nelíbí, že se bude dělat všechno najednou, na druhou stranu je část financovaná z Evropské unie, jsou tam nějaké lhůty a podobně … A také, když zjistíte, že vám padá most, tak nemůžete říct, že to nechcete opravit,“ vysvětluje kladenský primátor Dan Jiránek (ODS) s tím, že žádá obyvatele, aby byli trpěliví a shovívaví.

Kvůli havarijnímu stavu mostu je už teď například uzavřená Kročehlavská ulice. Řidiči oblast objíždějí po Pražské ulici. Po ní dál ve směru na Prahu se dnes navíc začal opravovat kruhový objezd u Buštěhradu. Provoz tam řídí semafor. Oprava by měla být hotová do konce března.

Další rekonstrukce čekají v Kladně třeba ulice Milady Horákové, Generála Klapálka, nebo  Dukelských Hrdinů a na cestě z Kladna nájezd na dálnici D6 na Fialce. Nejvíce uzavírek bude na začátku léta. „Nejhorší to bude na konci června a začátku července, kdy ještě nebude hotová oprava Doberské ulice a zároveň se zřejmě začne opravovat nájezd na dálnici D6 na Fialce, takže všechno pojede přes střed města,“ obává se primátor.

„Naší prioritou spolu s odborem dopravy a služeb magistrátu je při uzavírkách udržet průjezdnost objízdných tras, kdy se po ustálení provozu zpravidla mění i světelná signalizace, tak aby se optimalizovala propustnost křižovatek,“ říká Markéta Bergerová z Dopravního inspektorátu krajského ředitelství policie Středočeského kraje a dodává: „Bohužel to není vždy možné, protože některé typy světelné signalizace neumožňují dynamické řízení dopravy na dálku. I zde samozřejmě platí určitá životnost. Při výměně staré světelné signalizace za nové se používají modernější zařízení. Vždy se tak děje s ohledem na bezpečnost silničního provozu pro všechny účastníky.“