V Praze v dubnu začnou velké opravy - omezení bude na výjezdu na brněnskou i hradeckou dálnici

24. únor 2015

Duben přinese velké problémy motoristům mířícím do Prahy. Jednak bude pokračovat oprava dálnice D1 u Průhonic, ale především začne rozsáhlá oprava Pražského okruhu na Černém Mostě. Čtyřkilometrový úsek mezi Satalicemi a Běchovicemi patří mezi nejvytíženější v republice, jak se v ranní špičce přesvědčil i náš reportér Martin Houška.

Ráno tu byla pomalu jedoucí kolona kamiónů. Ty tudy projíždějí směrem k brněnské dálnici, a já jsem právě projel ten inkriminovaný úsek. Trvalo mi to 20 minut. „Tady stojí nehoda na Lanovém mostě a stojí okamžitě celá Praha. V hlavním městě předpokládám komplikace každý den, chtělo by to také vyřešit i okruh pro kamióny.“ Zanedlouho se bude opravovat úsek Pražského okruhu mezi Satalicemi a Běchovicemi. Myslíte si, že je potřeba tento úsek opravovat? „Myslím, že by spíš bylo potřeba opravit úsek od Průmyslové do Běchovic. Druhá část není tak rozbitá. Určitě bude dobré, to opravit, protože je to strašně vyjeté a hlavně to zpomaluje dopravu.“

Čtěte také

Jak jsme tedy slyšeli v reportáži Martina Houšky, řidiči mají na opravu Pražského okruhu různý názor, ale Ředitelství silnic a dálnic má jasno. Po 30 letech provozu je oprava nutná a od dubna bude tato část u Černého mostu patřit dělníkům. I když jde na první pohled jen o krátký, ani ne čtyřkilometrový úsek, pak je tady pro Prahu několik důležitých výjezdů. Jednak na Kolín, Hradec Králové, Mladou Boleslav, ale také na nákupní zónu a do Horních Počernic, respektive do centra Prahy.

„Cílem je zachovat provoz vždy ve dvou jízdních pruzích na každém jízdním pásu. Dojde k určitým omezením na nájezdech a pouze v minimální míře bude připojení na stopku. Nemělo by to ovšem být v hlavních směrech od dálnice D11 na Jižní spojku,“ slibuje Michal Hrdlička z Pražského závodu Ředitelství silnic a dálnic, podle kterého jsou práce rozděleny do čtyř etap a z hlediska motoristů bude omezení podobné jako při modernizaci D1.

„Toto řešení bude obdobné. Krajní jízdní pruhy, tedy ty, které budou využívány nákladní dopravou, budou široké 3,25 metru. Rychlé pruhy budou mít minimální šířku 2,5 metru. Mezi oběma jízdními pásy bude umístěno středové svodidlo, které bude oba jízdní pásy oddělovat,“ popisuje Michal Hrdlička.

Dva roky

Během opravy za 270 miliónů korun dělníci vymění svodidla, dopravní značení, opraví mostní konstrukci a těšit se můžeme i na tichý asfalt, takže jízda pak bude komfortnější. Původní plán mluví o 22 měsících, tedy téměř dvou letech, ale ŘSD podle svého generálního ředitele Jana Kroupy už jedná se stavbaři o urychlení opravy. „Pokud budou splněny ty podmínky. Protože u staveb, které opravujeme, je vždycky otázka, na co narazíme pod krytem vozovky a co budeme muset upravovat. Pokud nás tam nic nepřekvapí, věříme, že bychom termín realizace uměli zkrátit společně se zhotovitelem.“

Čtěte také

Pro motoristy v Praze bude ale letošní jaro hodně složité, protože zároveň s opravou na Černém Mostě se dělníci vrátí na začátek dálnice D1 a jak potvrzuje Jan Hoření z ŘSD, budou tam do léta. „Začne při cestě od Brna hned za Pražským okruhem. Bude končit, co se povrchu týče, v Průhonicích, a mezi Průhonicemi a Chodovem se letos budou dokončovat svodidla. V obou směrech budou umožněny dva jízdní pruhy namísto standardních tří.“

Už loni se ale ukázalo, že v ranních špičkách ani dva jízdní pruhy nestačí. Musíme se prostě obrnit trpělivostí a vyjíždět dříve. Situaci bude podrobně monitorovat naše Zelená vlna.

Spustit audio