Z Prahy směrem na Bystřici u Benešova se má stavět nový železniční koridor. Lidem z okolí se ale záměr moc nelíbí

14. leden 2022 12:30

Mezi Prahou a Bystřicí u Benešova má vzniknout nový železniční koridor za zhruba 40 miliard korun. Stavět by se mohl začít asi v roce 2035 a první cestující by se po něm mohli projet podle plánu někdy kolem roku 2040. Zástupci Středočeského kraje a Správy železnic diskutovali tento týden o novém koridoru s veřejností v Bystřici u Benešova, ve Velkých Popovicích a v Říčanech u Prahy.

Setkání zástupců Středočeského kraje a Správy železnic s veřejností v Říčanech se zúčastnila také redaktorka Soňa Jindrová. Podobu plánovaného koridoru jí přiblížil ředitel odboru přípravy staveb Správy železnic Pavel Pajdar:

"Koridor D204 je připravován jako součást vysokorychlostní trati Praha - Brno - Břeclav s tím, že tento úsek v rámci studie proveditelnosti je navrhován jako konvenční trať. To znamená pro rychlost do 200 km v hodině. Nová trasa by se měla napojit v lokalitě Bystřice na čtvrtý koridor a v podstatě zaústit v lokalitě Uhříněves. Vedení koridoru D204 je trasováno tak, že se v podstatě snažíme minout centra měst. Na koridoru by měly být tři nové terminály v lokalitách Lipany, Velké Popovice a Nesmeky."

Lidem z okolí obcí a měst plánovaného nového koridoru se záměr příliš nelíbí. Podle náměstka středočeské hejtmanky pro oblast regionálního rozvoje a územního plánování Jiřího Snížka (Piráti) bylo na setkáních s veřejností nejvíce negativních názorů ve Velkých Popovicích.

"Ve Velkých Popovicích byl odpor trochu větší, než než v Bystřici nebo tady v Říčanech, protože tam to povede přírodním parkem Velkopopovicko. A i kdyby trať měla vést blíže městu Kamenice, tak stále bude protínat chráněný korodor ekologické stability, takže i tam by střet s životním prostředím nastal," uvádí náměstek.

V reportáži Soni Jindrové si můžete poslechnout i názory obyvatel z Říčan a okolí na plánovanou trať.

autoři: Soňa Jindrová , JMys | zdroj: ČTK
Spustit audio