Za nehodu na Masarykově nádraží prý může strojvůdce. Podle inspekce nebrzdil

27. červenec 2015

Souprava, která minulý týden na Masarykově nádraží v Praze projela zarážedlem a skončila až v nádražní hale, před nehodou vůbec nebrzdila. Zjistila to Drážní inspekce. Nyní probíhá vyšetřování toho, zda šlo o úmysl nebo jen nedbalost.

„V tento okamžik můžeme říct, že se vlak ani nepokusil zabrzdit. Automatické brždění vlaku bylo vypnuto a o to ruční se strojvedoucí nepokusil,“ potvrdil Českému rozhlasu náměstek generálního inspektora Jan Kučera.

Proč strojvedoucí nezabrzdil dosud není jasné. Vyšetřovatelé následně zkoumali, jestli fungovalo automatické navádění.

„Otestovali jsme zabezpečovací zařízení v Praze na Masarykově nádraží a zjistili, že komunikuje s vlakem úplně bez závad,“ potvrdil náměstek generálního inspektora Drážní inspekce Jan Kučera televizi Nova.

České dráhy už také podle mluvčího Radka Joklíka vyčíslily škodu na vykolejené soupravě typu City Elefant:

„Jednotka je v tuto chvíli odstavena v depu. Předpokládáme, že ji obnovíme a opět nasadíme do provozu. Škoda je v tuto chvíli odhadována jen na vozidle na 85 milionů korun.“

Dráhy na výsledky vyšetřování ihned zareagovaly. Strojvedoucí budou muset na Masarykově nádraží vždy brzdit ručně.

Nehoda se stala v úterý večer před půlnoci. Spoj z Českého Brodu prorazil zarážedlo a vyjel asi 20 metrů z kolejiště. Tři lidé byli lehce zraněni.

Pražské Masarykovo nádraží zůstalo uzavřené až do středečního odpoledne, kdy se podařilo odtáhnout havarovanou soupravu a částečně odklidit škody v nástupní hale. Spoje mířící na Masarykovo nádraží byly až do té doby odkloněny na jiná pražská vlaková nádraží.

autoři: mkk , kro
Spustit audio