Železo a hořčík jsou životně důležité minerály. Nechybí vám?

Největším zdrojem železa a hořčíku je červené maso a ryby
Největším zdrojem železa a hořčíku je červené maso a ryby

Železo a hořčík jsou minerály nezbytné pro správné fungování našeho těla. V jakých zdrojích je najdeme a jak poznáme jejich nedostatek, prozradila v seriálu Hubněte zdravě doktorka Kateřina Cajthamlová.

Chybějící železo bývá nejčastějším důvodem chudokrevnosti, takzvané anémie. Pokud jste v poslední době často unavení, vaše pokožka je bledá a špatně se vám hojí rány, určitě byste měli navštívit lékaře a hladinu železa v krvi si nechat zkontrolovat. „Železo musíme získávat z potravin. Nejlepší zdroj je maso, především vnitřnosti,“ vysvětluje doktorka Kateřina Cajthamlová.

Železo a hubnutí

Lidské tělo si uchovává pouze malé zásoby železa. Je proto důležité minerál doplňovat pravidelně. Dobrým poznávacím znamením nedostatku železa jsou například bledá nehtová lůžka. Na železo si také musíme dávat pozor v období hubnutí, méně tuků v jídelníčku totiž zároveň znamená nižší vstřebatelnost tohoto důležitého minerálu.

Hořčík je nezbytný doplněk vápníku

Dalším důležitým minerálem, který najdeme v rybách, červeném masu a oříškách, je hořčík. Správný poměr hořčíku a vápníků v těle je nepostradatelný především pro aktivní jedince a nemocné osteoporózou.