Komunální volby 2022 – speciál z Benešova

V letošním roce kandiduje v Benešově 8 politických subjektů. Je to o 2 méně, než v roce 2018, kdy se o hlasy voličů ucházelo 10 subjektů.

Kandidujícím subjektům jsme položili čtyři otázky. 

  1. Jak by město mělo reagovat na narůstající ceny energií?
  2. Jak by mělo město podle vás využít areál Táborských kasáren? To řešení se hledá desítky let.
  3. Současné vedení města mluví o tom, že bude brzdit výstavbu D3, pokud nebude obchvat Benešova. Jak to vidíte vy?
  4. Benešov má generel dopravy, který začíná naplňovat. Patří tam třeba i řešení úpravy parkování modrými zónami, jednosměrky, cyklostezky. Co je podle vás největší dopravní problém ve městě?

Pořadí odpovědí kandidujících subjektů je abecední podle jejich názvu.

Odpovědi se nijak jazykově, stylisticky ani typograficky neupravují.

Na jednotlivé odpovědi měl každý subjekt nejvýše 1000 znaků (včetně mezer). Při delší odpovědi se za poslední slovo, které překročilo limit 1000 znaků, vkládají tři tečky a informace „zbytek odpovědi přesáhl limit 1000 znaků“.

Klikněte si na odpovědi jednotlivých kandidujících subjektů v Benešově:

Benešov pro život

1. Jak by město mělo reagovat na narůstající ceny energií?

Nárůst ceny energií je jedna ze zásadních věcí, kterou budeme muset řešit. Smysluplné úspory tepla a el. energie musíme řešit po celý rok a nečekat pouze na topné období. I v létě se dá totiž šetřit a lidem to bude méně vadit. Musíme se snažit o snížení závislosti na plynu a jeho spotřeby za využití tepelných čerpadel. Musíme lépe využívat nutně spotřebovávaný plyn za využití kogenerace, akumulace tepla a prodej el. energie ve špičkách. Další možností je využití fotovoltaiky, na což jdou získat zajímavé dotace, čímž se sníží spotřeba nakupované el. energie. Každá budova, každý objekt má svoje specifikace, proto je důležité vše posuzovat individuálně, dle jednotlivých potřeb a dávat důraz na konkrétní řešení podle možností jednotlivých objektů města včetně bytových domů. Např. Využití energetických možností a potřeb zimního stadionu a plaveckého bazénu.

2. Jak by mělo město podle vás využít areál Táborských kasáren? To řešení se hledá desítky let.

Táborská kasárna (TK) jsou pro Benešov velkou příležitostí k rozvoji. Existuje návrh územní studie a současné vedení pojalo TK spíše jako developerský projekt. Proti tomuto pojetí máme určité výhrady a vedení města jsme je sdělili. TK a město Benešov má díky své poloze významný lokalizační potenciál pro případné investice s vyšší přidanou hodnotou. Rozvoj lokality mohl být více konzultován s krajem a se Středočeským inovačním centrem a mohl by zde vzniknout např. nějaký podnikatelský inkubátor. Daná lokalita obsahuje dle návrhu studie pouze malou část pro administrativu a výrobu, a to ještě na pozemku soukromého majitele. Město tak bohužel přímo neovlivní, jak a kdy se bude tato podstatná část TK rozvíjet. Většina brownfieldu je dle studie určena na bydlení. Pokud rozvoj půjde touto cestou, musí z toho město profitovat. Není možné, aby město rozprodalo pozemky a zisk z prodeje bytů šel pak developerovi. Developer se musí podílet na investicích do MŠ, ZŠ a další občanské vybavenosti a infrastruktury.

3. Současné vedení města mluví o tom, že bude brzdit výstavbu D3, pokud nebude obchvat Benešova. Jak to vidíte vy?

Tato nátlaková politika současného vedení by měla být až tou krajní možností. Výstavba D3 je už takhle dost pomalá. Benešov obchvat potřebuje, minimálně jeho severní část a napojení na silnic I/3 a na budoucí dálniční přivaděč. Dálnice D3 je důležitá jak pro rozvoj města Benešov, tak celého regionu a celé ČR. Stát (Ministerstvo dopravy, Ředitelství silnic a dálnic) a kraj musí vnímat potřeby okolních obcí a při budování dálnice je nezbytné řešit i dopravní napojení obyvatel v regionu. Je potřeba docílit toho, aby kraj zařadil obchvat Benešova do investičních priorit kraje v Regionálním akčním plánu. A i když má současné vedení města zástupce i ve vedení kraje, tak se jim to doposud bohužel nepodařilo. To je smutná vizitka současného vedení. Za poslední roky se příprava obchvatu daleko neposunula a intenzita dopravy ve městě houstne i bez D3. Investorem obchvatu bude kraj a město musí například spolupracovat při výkupu pozemků a aktivně prosazovat zájmy ve prospěch obyvatel.

4. Benešov má generel dopravy, který začíná naplňovat. Patří tam třeba i řešení úpravy parkování modrými zónami, jednosměrky, cyklostezky. Co je podle vás největší dopravní problém ve městě?

Těch problémů je víc. Jedním z nich je zmiňovaný severní / severovýchodní obchvat. Dále je vidět i komplikovaná koordinace dopravních uzavírek a špatná průjezdnost města díky četným opravám. Ve spojení s absencí obchvatu je dopravní situace ve městě v posledních měsících značně nepřehledná. Nesmyslné je i budování kruhového objezdu soukromého investora na Červených Vrškách. Jeden kruhový objezd tam už je a místo toho, aby se využil zaslepený sjezd, tak se buduje o pár metrů další „kruháč“. Problémem je i celkově nadměrná osobní automobilová v centru města, absence přechodů pro chodce na frekventovaných lokalitách a v některých místech dokonce i absence chodníků. Pro nás bude důležité zajistit bezpečnost chodců a zejména dětí a žáků při cestě do školy. Situace před školami je zejména v ranní špičce velice nepřehledná. Města nejsou jen pro auta, města májí být hlavně pro lidi. V cyklodopravě je pak problémem špatná návaznost jednotlivých tras a také absence bezpečného propojení centra …zbytek odpovědi přesáhl limit 1000 znaků

Česká pirátská strana

1. Jak by město mělo reagovat na narůstající ceny energií? 

Město by mělo zintenzivnit úsilí nejen v oblasti úspor vytápění a zateplení budov, ale také v hledání alternativních zdrojů, které byly dříve nezajímavé malým výkonem nebo cenou. Ať už jsou to solární a fotovoltaické panely, tepelná čerpadla, nebo rekuperace odpadního tepla. Tyto drobné zdroje můžou ve výsledku městu pomoci zmírnit dopad válečného hospodářství na zásobování energií a zároveň nás posunout směrem k čistší, nezávislé budoucnosti.

Je třeba otevřeně přiznat, že stejný problém řeší všechny obce, stát a konečně i celá Evropa. Šance, že Benešov objeví zázračný recept, který nám umožní vyhnout se tvrdým kompromisům v této oblasti tedy prakticky neexistuje. Tím, že je nyní extrémně drahá elektřina i plyn se na druhou stranu otevírají možnosti ke konstruktivní diskusi nad dříve opovrhovanými zdroji, jako je spalovna odpadu nebo bioplynová stanice. V každém případě by město mělo hledat cesty, jak pomoci občanům, kteří se v důsledku této krize ocitnou v nouzi.

2. Jak by mělo město podle vás využít areál Táborských kasáren? To řešení se hledá desítky let.

především koncepčně a s ohledem na potřeby těch obyvatel, kteří se teprve stanou uživateli tohoto cenného brownfieldu, ale také těch, kteří v jejich sousedství již nyní žijí. Návodem by měla být územní studie, která byla nedávno veřejnosti představena. Důležité samozřejmě je, aby ruku v ruce s výstavou byly řešeny i služby s žitím spojené, jako například dopravní infrastruktura, dostatečné množství zeleně, škola, školka apod. Nemělo by se tedy stavět tzv. ,,salámovou metodou”, kde by se tyto služby řešili až na úplném konci výstavby.

3. Současné vedení města mluví o tom, že bude brzdit výstavbu D3, pokud nebude obchvat Benešova. Jak to vidíte vy?

Severovýchodní obchvat je stavba Středočeského kraje, dálnice D3 zase stavba ŘSD. Vnímám to jako jistý politický nátlak a upozornění na koordinaci obou staveb v území právě mezi těmito subjekty. D3 byla zařazena do uvažované dálniční sítě jako jedna z posledních, je zatím stále v rovině slibů - a vzhledem k nedořešeným otázkám v oblasti financování i ekologie to tak, obávám se, ještě nějaký ten rok zůstane. Město by nyní mělo napřít úsilí k navýšení prostupnosti “státovky” I/3, která jej odřezává od rozlehlého parku Konopiště a tím snižuje svou atraktivitu pro cestovní ruch.

4. Benešov má generel dopravy, který začíná naplňovat. Patří tam třeba i řešení úpravy parkování modrými zónami, jednosměrky, cyklostezky. Co je podle vás největší dopravní problém ve městě?

Kromě notorických ranních kolon rodičů vezoucích děti do školek a škol, je to nemožnost bezpečně se dopravit bez použití motorového vozidla úzkými ulicemi po městě a nedostatečné povědomí obyvatel o možnostech hromadné dopravy, kterou město již delší dobu provozuje zdarma. Dalšími problémy jsou parkování a nedostatečná koordinace dopravních staveb. Generel tyto problémy pojmenovává správně a nabízí odpovědi, které ale často vyžadují politickou odvahu.
Benešov je stále ještě - naštěstí - kompaktní; napříč od Mariánovic po Červené vršky měří tři kilometry a půl hodiny pěší chůze. Pokud si v takovém městě nedokážeme představit cestu od školy na sportoviště bez auta nebo autobusu, je to podle mne známka chronické poruchy infrastruktury, kterou je třeba řešit, ne před ní zavírat oči.

Obnova

1. Jak by město mělo reagovat na narůstající ceny energií?

Okamžitá pomoc je především záležitostí české vlády, která musí zabránit přenášení největší zátěže na občany města a ty nejzranitelnější – rodiny s dětmi, samoživitele a seniory.

Ve střednědobém horizontu město musí

-dále modernizovat městské nájemní byty včetně snižování energetické náročnosti budov

-rozšiřovat centrální zásobování

-modernizovat tepelnou soustavu a pružně nakupovat plyn – město ho sice nakoupilo do roku 2023, ale to se netýká Městských tepelných zařízení, nákup plynu musí být v rukou odborníků znající poměry na energetické burze, nakupovat metodou „nakupte to jako vždycky“ je cesta do pekel

- využít střechy některých městských budov pro instalaci solárních panelů

-zvážit vybudování malé moderní spalovny komunálního odpadu, kde by kogenerační jednotky vyráběly elektrickou energii.

V dlouhodobém horizontu spíše podpořit energeticky moderní městskou zástavbu včetně potřebné občanské vybavenosti na volných plochách ve městě před budováním satelitů na jeho okraji.

2. Jak by mělo město podle vás využít areál Táborských kasáren? To řešení se hledá desítky let.

Jde o dvě otázky – o koncepční postup stran celého areálu, a o rozhodnutí o osudu hlavní budovy.

Město musí urychleně rozhodnout, zda hlavní budovu zachovat (odhaduje se, že rekonstrukce by přesáhla náklad 100 milionů korun), nebo ji demolovat (ani demolice ovšem zadarmo nebude) – druhá varianta se jeví vhodnější. Dosavadní vedení města v těchto otázkách tápe a problematiku aktivně neřeší, a proto jsme svědky pozvolného chátrání celého komplexu.

Po odstranění hlavní budovy by se celý areál využil pro energeticky moderní bytovou výstavbu zejména městskou a družstevní, a to včetně navazující občanské vybavenosti včetně dostatečných prostor pro aktivní i pasivní odpočinek. Projekt by měl přinést i další pracovní místa pro obyvatele města.

V areálu by se mělo najít místo pro muzeum, které by mapovalo historii Zabraného území (Neveklovsko) pro cvičiště vojsk SS za Druhé světové války. Našim předkům a ještě žijícím pamětníkům to dlužíme.

3. Současné vedení města mluví o tom, že bude brzdit výstavbu D3, pokud nebude obchvat Benešova. Jak to vidíte vy?

Představa, že by přes město přejížděly kamiony mezi D1 a D3 tzv. Václavickou spojkou, je opravdu děsivá – obchvat v té době prostě musí existovat! Zde ovšem zaspal kraj i město – dohadují se, kdo zaplatí projekt, ačkoli projektant je údajně připraven práce na projektu zahájit. Minulé vedení kraje s financováním projektu přitom počítalo… Město nevytvářelo v končícím volebním období potřebný tlak a za čtyři roky v této otázce vlastně nepokročilo.

Výhrůžky města blokováním výstavbu dálnice D3 jsou tak trochu předvolební snahou se zviditelnit za každou cenu, ale snad lze dosavadnímu vedení města věřit, že mu o obchvat také skutečně jde! My bychom byli v této otázce od počátku aktivní a důslednější, aktuálně ve smyslu rychlého obnovení konkrétních přípravných prací.

4. Benešov má generel dopravy, který začíná naplňovat. Patří tam třeba i řešení úpravy parkování modrými zónami, jednosměrky, cyklostezky. Co je podle vás největší dopravní problém ve městě?

Jsou dva největší dopravní problémy města Benešov – neexistující obchvat znamenající neustále ucpané město, a nedořešená problematika parkování.

Doprava nesmí zahlcovat město, je nutno ulevit od tranzitní dopravy. Obnovíme intenzivní práce směřující k urychlení výstavby severovýchodního obchvatu a zahájíme přípravy vybudování obchvatu jihovýchodního.

Parkování ve městě je nutno zefektivnit. Benešáci mají právo na parkování ve svém městě – zavedeme rezidenční parkování na parkovací kartu občana města s trvalým pobytem. Zbylé parkovací plochy nechceme nutně zpoplatňovat, parkovací automaty všude a represe ze strany Městské policie nejsou systémovým řešením.

Vytipujeme další prostor pro zřízení parkoviště (v komplexu Táborských kasáren) a poplatek v parkovacím domě na nádraží musí být nastaven tak, aby motivoval osoby pravidelně za prací dojíždějící vlakem či autobusem k jeho využívání.

PRO BENEŠOV S PODPOROU STAROSTŮ

1. Jak by město mělo reagovat na narůstající ceny energií?

Nikdo bohužel neví, zda a kdy se současné extrémní ceny energií vrátí na rozumnou úroveň. O to více má smysl investovat do úspor a alternativních zdrojů energií. Jde o provedení energetických auditů a zateplení těch městských budov, kde je to možné. Je třeba prověřit možnosti instalace solárních elektráren, ohřevů vody nebo tepelných čerpadel na objekty města, například na střechy plaveckého a zimního stadionu. Solární elektrárna již funguje na budově Technických služeb Benešov. Více lze využívat snížení intenzity veřejného osvětlení v určitých hodinách. Je třeba prověřit vhodnost centrálního nákupu energií pro všechny organizace města. Pro nadcházející zimu je nutné připravit krizový plán pro přerušení dodávek zemního plynu a prověřit nouzová řešení v zásobování teplem (úprava hořáků v plynových výtopnách pro topné oleje, mobilní výtopny atd.) i možnosti přímé pomoci občanům. Ve vzdálenější budoucnosti mohou pro regionální zásobování teplem a elektřinou sloužit malé reaktory, jak o nich …zbytek odpovědi přesáhl limit 1000 znaků

2. Jak by mělo město podle vás využít areál Táborských kasáren? To řešení se hledá desítky let.

Území bývalých Táborských kasáren nabízí jedinečný prostor pro rozvoj Benešova a výstavbu nové obytné čtvrti. Přitom jde o území blízké centru města a jeho zástavbou tak nevznikne další satelitní městečko. Město má zpracovánu územní studii, podle níž se má lokalita postupně zastavovat. Při jednání s developery má město postupovat tak, aby minimalizovalo své náklady na výstavu inženýrských sítí, komunikací i další vybavenosti. Doporučujeme proto prověřit variantu, kdy by město prodalo developerům zasíťované pozemky a inkasovalo tak vyšší cenu, kterou by dále investovalo do rozvoje tohoto území. Protože v celé lokalitě by mohlo žít hodně přes 3000 obyvatel, musí se souběžně budovat občanská vybavenost, především škola, mateřská školka, a Benešov musí mít pro nové obyvatele zajištěnu dostatečnou kapacitu sociálních služeb a zdravotnictví.  

3. Současné vedení města mluví o tom, že bude brzdit výstavbu D3, pokud nebude obchvat Benešova. Jak to vidíte vy?

Domníváme se, že město by nemělo (a podle dostupných informací ani nechce) brzdit výstavbu dálnice D3, která je pro Benešov i celý Středočeský kraj klíčovou dopravní stavbou. Pouze je třeba sladit práci investora dálnice D3, tedy Ředitelství silnic a dálnic, a investora severovýchodního obchvatu Benešova, kterým je Středočeský kraj. Záměrem je, aby tento obchvat byl dokončen nejpozději se zprovozněním středočeské části D3. Její součástí je totiž tzv. Václavická spojka spojující Benešov s D3, která do města přivede velké množství vozidel, což by vedlo k dopravním kolapsům na současných průtazích městem. Podporujeme také záměr, aby Středočeský kraj výstavbu severovýchodního obchvatu Benešova urychlil tím, že převezme projekční přípravu a výkup pozemků nutných pro stavbu, protože má k tomu potřebný aparát a může v nutných případech pozemky i vyvlastňovat.

4. Benešov má generel dopravy, který začíná naplňovat. Patří tam třeba i řešení úpravy parkování modrými zónami, jednosměrky, cyklostezky. Co je podle vás největší dopravní problém ve městě?

Generel dopravy Benešova nabízí vizi a řadu řešení pro budoucí uspořádání automobilové, pěší, cyklistické, veřejné dopravy, ale též parkování. Každé z nich má své zastánce i odpůrce. Bude třeba především vyřešit dostatek parkovacích ploch pro rezidenty i návštěvníky, upravit podmínky pro parkování v centru města, aby sem bylo možné (s ohledem na úřady a zdravotnická zařízení) zajet, ale aby nemotivovaly k dlouhému stání. Uvítali bychom vybudování K+R parkovišť v okolí benešovských škol, nebo v bezpečné dochozí vzdálenosti. Parkování je třeba řešit i u rekreační zóny Sladovka. Za zajímavý projekt považujeme zvažované přemostění nádraží s přímým přístupem do budoucí obytné oblasti Táborských kasáren. Podporu si zaslouží i cyklodoprava, například vybudováním bezpečné cyklostezky mezi Benešovem a Bedrčí. Benešov musí ve spolupráci se Středočeským krajem vybudovat severovýchodní obchvat města. Rezervy vidíme v koordinaci uzavírek komunikací ve městě, do kterých je zapojeno více investorů, jak ...zbytek odpovědi přesáhl limit 1000 znaků

SPD a Trikolora

1. Jak by město mělo reagovat na narůstající ceny energií?

Zkusit se spojit s jinými městy a hromadně se snažit nakoupit energie levněji, pokud to půjde. Úsporné svícení v ulicích, vypínání V.O. v nočních hodinách. Masivní využití LED svítidel a podobných úsporných spotřebičů na úřadech a v městských zařízeních.

2. Jak by mělo město podle vás využít areál Táborských kasáren? To řešení se hledá desítky let.

Táborská kasárna je třeba využít jako nízkonákladové byty pro potřebné, slušné, pracující občany. Část ponechat jako záložní po případ krize. Přízemí vybavit malými obchody a službami.

3. Současné vedení města mluví o tom, že bude brzdit výstavbu D3, pokud nebude obchvat Benešova. Jak to vidíte vy?

Naprostý souhlas, tranzitní doprava nemůže vést městem. Obchvat ze silnice č. 112 od Vlašimi okolo Spořilova a následné připojení na silnici č. 3 směr Praha by provozu v Benešově značně ulevil.

4. Benešov má generel dopravy, který začíná naplňovat. Patří tam třeba i řešení úpravy parkování modrými zónami, jednosměrky, cyklostezky. Co je podle vás největší dopravní problém ve městě?

Jednoznačně neúnosné množství aut ve městě. Řešením může být omezení počtu aut v centru města, zjednosměrnění vybraných ulic. Další problém je množství vybudovaných cyklostezek, které vedou po hlavních komunikacích a zpomalují plynulý provoz.

SPOLEČNĚ PRO BENEŠOV – ANO 2011 a nezávislí kandidáti

1. Jak by město mělo reagovat na narůstající ceny energií?

Město jednoznačně nemůže nechat své občany ve štychu. Především je nutné napravit obrovské pochybení v podobě drahého centrálně dodávaného tepla městskou společností. Vzhledem k poměru městských bytů, v nichž z velké části žijí ti nejvíce zasažení drahotou a energetickou krizí, je to zásadní krok.

Dále chceme snížit a zastropovat nájemné v městských bytech, snížit nájemné pro podnikatele v městských objektech.

Město a jeho společnosti a organizace musí více využívat alternativní zdroje, proto bychom měli všechny budovy zateplit, a kde je to technicky a esteticky možné, instalovat solární panely. Zavádění alternativních zdrojů energie ovšem nesmí být na úkor veřejného rozpočtu, na úkor obyvatel města – tedy musí platit, že realizované projekty musí mít logiku a jednoznačně deklarovaný přínos.

V neposlední řadě připravujeme řadu opatření, která reálně zlevní život v Benešově – zcela zásadní je příspěvek 2 tisíce korun pro každé dítě do věku 18ti let na volnočasové aktivity. Jedinou podmínku …zbytek odpovědi přesáhl limit 1000 znaků

2. Jak by mělo město podle vás využít areál Táborských kasáren? To řešení se hledá desítky let.

Táborské kasárny chceme proměnit v moderní část města, stejně jako Pražské kasárny. Město mělo usilovat o  vlastnictví budovy Pražských kasáren a realizovat jejich přeměnu. Bohužel k tomu nedošlo, zřejmě to priorita města nebyla. My to chceme napravit. Chtěli bychom je přeměnit na byty zejména pro mladé a celé prostranství upravit tak, aby bylo chloubou, nikoliv ostudou města.

V Táborských kasárnách chceme vybudovat moderní koupaliště, parkovou a relaxační zónu, ale také  prostor pro bydlení. Samotné objekty by měly sloužit například pro seniorské bydlení s patřičnou vybaveností a infrastrukturou.

Vedení města na tyto dvě lokality v posledních čtyřech letech naprosto rezignovalo. Přitom kromě kvalitního projektu je nutné zajistit i finanční prostředky, včetně dotačních.

3. Současné vedení města mluví o tom, že bude brzdit výstavbu D3, pokud nebude obchvat Benešova. Jak to vidíte vy?

Současné vedení města by se vůbec k rozvoji dopravy nemělo vyjadřovat. Z chaosu řady uzavírek, nesystémových oprav komunikací a naprostou nekomunikací s krajem či dokonce s ŘSD vyplývá jediné – Benešov se za poslední čtyři roky nikam neposunul. Už nyní mohlo ŘSD začít pracovat na zahloubení I/3 a vybudování pohodlného, bezpečného a esteticky zajímavého spojení mezi Benešovem a Konopištěm. Vedení města ovšem nebylo schopné prosadit stavební povolení na kraji, kde funguje stejná koalice jako na radnici, a jejich člen je náměstkem hejtmanky! Nyní tedy budou Benešáci čekat až rozhodne soud, takže to vypadá, že tolik potřebného bezpečného propojení s Konopištěm se jen tak nedočkají.

Benešov potřebuje jednoznačnou vizi svého dopravního rozvoje, profesionální a kvalitní práci, ne ultimativní postoje, které vedou jen ke konzervování stávajícího neutěšeného stavu.

A co se týče blokace D3 kvůli obchvatu Benešova? Tak to je velmi úsměvné. Tyto dvě stavby spolu tak úplně nesouvisí. Město Benešov mělo …zbytek odpovědi přesáhl limit 1000 znaků

4. Benešov má generel dopravy, který začíná naplňovat. Patří tam třeba i řešení úpravy parkování modrými zónami, jednosměrky, cyklostezky. Co je podle vás největší dopravní problém ve městě?

Aktuálně jsou to uzavírky, naprostá nekoncepčnost a lajdáctví. Některé ulice zůstaly rozkopané dokonce prakticky celé toto volební období. Jedna uzavírka se vlévá do druhé, řidiči se ztrácejí, o chodcích či dokonce cyklistech nemluvě. Koordinace staveb prostě vázne.

Parkování v Benešově potřebuje zásadní změnu. Chceme proto zavést systém chytrého parkování, který zvýhodní benešovské rezidenty. Ostatní návštěvníky města musíme směrovat do nevyužívaného parkovacího domu. Zásadně se musí zlepšit prostupnost města pro pěší.

Cyklisté aktuálně prakticky nemají žádné bezpečné trasy ve městě. Marně čekají na spojení směrem na Konopiště, například podjezdem ve Fibichově ulici. Současně je zapotřebí vybudovat infrastrukturu pro bezpečné parkování kol.

Samostatnou kapitolou je rozvoj veřejné dopravy ve městě a v návaznosti na celý region, a to ve spolupráci především s IDSK, potažmo se Správou železnic.

To, co my každopádně připravíme a budeme realizovat, je plán oprav chodníků ve městě. Ty jsou v …zbytek odpovědi přesáhl limit 1000 znaků

SPOLU

1. Jak by město mělo reagovat na narůstající ceny energií?

Město bohužel nemá na narůstající ceny energií takřka žádný vliv. Jediné, jak může město reagovat, je maximální šetřit. Zanalyzovat tepelné zdroje a hledat možné úspory /fotovoltaika na veřejných budovách, zateplování, omezení provozu zbytných a nákladných zařízení, tepelná čerpadla atd./ Veškerá tato opatření však pouze sníží dopad vysokých cen. Co je však nejdůležitější a nezbytné, musíme včas informovat a připravit občany města na „horší“ časy. Je třeba, aby si tuto nepříjemnou situaci občané včas uvědomili a připravili se na úsporná opatření.  Opatření se nedotknou pouze občanů v městských bytech, ale všech. Doufám, že nové vedení města bude natolik odpovědné a statečné, že nebude pouze slibovat, ale že dokáže občanům sdělit i nepříjemné skutečnosti a provede město Benešov nepříjemným obdobím s co možná nejnižšími ztrátami.

2. Jak by mělo město podle vás využít areál Táborských kasáren? To řešení se hledá desítky let.

Řešení kasáren se nehledá desítky let. Pouze desítky let trvá územní příprava. Řešení je od začátku jasné a dané.  Jedná se o rozvojové plochy města, na kterých v budoucnu postupně vyroste bydlení pro cca 3000 obyvatel v bytových domech, viladomech, řadových a klasických rodinných domech. Dále zde je místo pro městský park, základní školu a další vybavenost a služby. Páteřní komunikační síť je navržena a zanesena v návrhu územní studie. Po schválení změny č.2 územního plánu města bude zaregistrována územní studie a bude možno zrušit část regulačního plánu a zahájit přípravu jednotlivých projektů. Na novém vedení bude stanovení podmínek a zásad pro developerskou činnost popřípadě pro vlastní projekty města /Městské bydlení formou družstevní výstavby nebo klasického nájemního bydlení/.

3. Současné vedení města mluví o tom, že bude brzdit výstavbu D3, pokud nebude obchvat Benešova. Jak to vidíte vy?

Musím se proti formulaci „brzdit“ výstavbu ohradit. Naopak. Jak stávající tak všechna minulá vedení stavbu dálnice D3 podporovala a podporují. Pouze požadujeme, aby dálnice D3 byla uvedena do provozu po realizaci zahloubení I/3 a stavby SV obchvatu města. Máme koncepční materiál, ze kterého vyplývá výrazné zhoršení dopravní situace ve městě, pokud tyto stavby nebudou. Proto se snažíme na tyto skutečnosti včas upozorňovat oba investory /ŘSD ČR a Středočeský kraj/.  

4. Benešov má generel dopravy, který začíná naplňovat. Patří tam třeba i řešení úpravy parkování modrými zónami, jednosměrky, cyklostezky. Co je podle vás největší dopravní problém ve městě?

Největší problém je to, že město nemělo žádný materiál, který by dopravu řešil koncepčně a komplexně. Vždy jsme řešili pouze lokální problémy a pomocí dopravních opatření jsme přesunuli problém do jiné lokality. Např. regulací parkování v centru jsme zahltili sídliště a okolní ulice.  Díky generelu dopravy máme zpracován dopravní model města a nyní víme a jsme schopni si na modelu ověřit, co konkrétní dopravní opatření přinese a jak se budou řidiči chovat. Před novým vedení bude velký úkol. Zavést postupně navržená opatření, která přinesou zlepšení dopravní situace.  Je však nutno konstatovat, že většina opatření je represivních a přinese zpočátku negativní reakce občanů. Má být zpoplatněno dlouhodobé parkování v dalších ulicích, má být změněn systém a parkování v centru města, kde aktuálně cca 30-40% řidičů neplatí. Dále mají být zavedeny rezidenční zpoplatněné zóny v sídlištích atd. Těch opatření je doopravdy mnoho.

Podle mne je největším dopravním problémem města samo chování řidičů, …zbytek odpovědi přesáhl limit 1000 znaků

Volba pro Benešov

1. Jak by město mělo reagovat na narůstající ceny energií?

Tuto otázku musíme rozdělit do dvou oblastí. Na narůstající ceny energií a na dostatečné množství energií. Pokud nebude dostatečné množství energií musí mít město připravené krizové scénáře co omezovat, regulovat tak, aby byly zabezpečené nezbytné funkce města s minimálním vlivem na občany. Energie, které v současné době značně rostou, musíme nakupovat co nejlaciněji (pokud to vůbec jde) a hlavně vytvořit krizový deštník pro občany, kteří se vyskytnou ve finančních problémech. Zde se jedná hlavně o seniory, samoživitele. Samozřejmě vše v souladu s kompetencemi města a zákonnými možnostmi.

2. Jak by mělo město podle vás využít areál Táborských kasáren? To řešení se hledá desítky let.

V současné době pro město smluvní partneři (studio architektů) pracují na návrhu aktualizace regulačního plánu oblasti Táborská kasárna. Cílem této aktualizace je provést revizi původního regulačního plánu, kterým město před lety zahájilo výstavbu v okrajových částech Táborských kasáren, která již probíhá.

Hlavním důvodem aktualizace je nastartovat nový rytmus rozvoje lokality Táborských kasáren, vyhledat veřejné a soukromé investory, kteří budou naplňovat cenné rozvojové území kvalitní architekturou i kvalitním veřejným prostorem.

V této lokalitě se  budou budovat jak malé bytové domy, menší a střední bytové domy, včetně realizace nové základní školy, mateřské školky i volnočasového využití občanů.

Prostě vytvořit svébytnou, ucelenou část města.

3. Současné vedení města mluví o tom, že bude brzdit výstavbu D3, pokud nebude obchvat Benešova. Jak to vidíte vy?

Volba pro Benešov, nebude v žádném případě brzdit stavbu D3. Vyvine ale maximální úsilí, aby severovýchodní obchvat města Benešov byl hotov dříve než začnou působit negativní vlivy stavby  D3.

4. Benešov má generel dopravy, který začíná naplňovat. Patří tam třeba i řešení úpravy parkování modrými zónami, jednosměrky, cyklostezky. Co je podle vás největší dopravní problém ve městě?

Dopravní problémy jsou stejné jako ve většině měst velikosti Benešova.

Za hlavní dopravní problém považujeme neexistenci kompletního dopravního obchvatu města. Dále nedostatek parkovacích míst. Jednou z cest je budování parkovacích domů. Dále transit nákladní i osobní dopravy přes město ve vysoké intenzitě, kdy jakákoliv dopravní uzávěrka na hlavních tazích městem nesmírně komplikuje již tak těžkou dopravní situaci ve městě.

Spustit audio