Mladoboleslavská automobilka nabrala díky šrotovnému druhý dech

9. červen 2009

V době ekonomické krize se Škodě v Mladé Boleslavi daří lépe než kdykoliv předtím. Je to díky šrotovnému v evropských zemích, zejména pak v Německu. Firma chce dokonce opět vyrábět i v sobotu a nabírá nové zaměstnance. Na probíhajícím brněnském autosalonu představuje nový model Yeti a je úspěšná ve sportovních soutěžích. Přesto optimismus střídají obavy z toho, co bude, až šrotovné skončí. Podrobnosti zjišťovala Jana Huzilová...

Na začátku roku byla nálada v největší automobilce v zemi na bodu mrazu. Nikdo nevěděl co bude dál. Jeden z největších českých zaměstnavatelů navíc už na konci roku výrazně snížil počty agenturního personálu, začal odstavovat výrobu, přeřazovat kmenové zaměstnance na jiné pozice a pracovat jen čtyři dny v týdnu.

Město vybudovalo krizové centrum pro pomoc lidem postiženým v důsledku ekonomické krize a zvýšilo bezpečnostní opatření kvůli propuštěným cizincům.

Blýskat na lepší časy se ale začalo v automobilce už koncem března. Během dubna a května se situace ve škodovce díky šrotovnému ještě více stabilizovala. Dalo by se říci, že optimismus je na místě, ale obavy z vývoje po konci šrotovného má jak vedení firmy a města, tak i občané i samotní zaměstnanci.

Otázkou totiž je, jak dlouho současné odbytové žně vydrží. Prodeje v Německu jsou dotované, upravila se cena vozů nikdo neví, co bude, až odezní šrotová prémie a bonusy, které nejsou nekonečné.

Škoda Auto odhalila již dobře známou novinku Yeti

Podle nejnovějších informací se systém šrotovného spustí i v České republice. Nejdříve však na přelomu roku. I odboráři jsou stále ve střehu. Obchodní vyhlídky na rok 2009 zůstávají v mladoboleslavské automobilce nadále nejisté a zatížené značnými riziky. Spolehlivá prognóza na rok 2009 je z důvodu aktuální ekonomické situace téměř nemožná.

autor: Jana Huzilová
Spustit audio