Na veletrhu Czechbus byl představen nový elektrobus Škoda E´city. První cestující bude vozit v Praze
Cestující v Praze by už po novém roce mohly na dvou linkách vozit nové, elektrické autobusy. A Praha bude vůbec prvním městem, které bude v pražské hromadné dopravě používat nový model Škoda E´City. Po desítkách let se tak vrátí do metropole plně elektrické spoje. Autobus se navíc sám za jízdy dobíjí.
Vůbec první dvanáctimetrový elektrobus ukázal Dopravní podnik hl. m. Prahy na veletrhu na výstavišti v Letňanech, už i s polepy pražské integrované dopravy. Elektrobusy budou jezdit zatím na dvou zaběhutých linkách, říká Jan Šurovský, technický ředitel povrchových vozidel:
"Jsou určeny zejména pro linky 154 a 213. Linka 154 jezdí ze stanice Strašnická, kde byla vybudována nabíjecí stopa z tramvajové energetické sítě. Druhá linka linka je 213, která jezdí ze stanice metra Želivského. Zde byla také vybudována nabíjecí stopa."
Právě taková místa nové elektrobusy využívají. Běžně mají dojezd asi sto kilometrů, samotným provozem se ale navyšuje, popisuje Petr Brzezina, prezident skupiny Škoda Transportation. "Tento elektrobus se může dobíjet z infrastruktury, která je pro tramvaje a případně pro trojlejbusy. To je výhoda, protože se tim prodlužuje dojezd. Může se tedy dobíjet průběžně. A pak přes noc na zastávkách na točnách se dobije."
Všechny vozy jsou taky plně klimatizované a nízkopodlažní. A především s nulovými emisemi. Právě proto o ně Praha stála, jak vysvětluje náměstek pro dopravu, Adam Scheinherr z uskupení Praha Sobě. "Není to jen klimatický závazek. Je to celkové zvýšení úrovně životního prostředí, snížení emisí a hluku.Vracíme se vlastně o padesát let dozadu, kdy z ulic Prahy zmizely poslední trolejbusy, tedy řekněme autobusy v elektrické trakci. Myslim, že to byl špatný krok."
Čistě elektrických autobusů získá Dopravní podnik hl. m. Prahy zatím celkem 14. První cestující by měly začít vozit zhruba v polovně ledna příštího roku.
Základní technické údaje elektrobusu Škoda E’CITY:
Výrobce: ŠKODA ELECTRIC a. s.
Délka: 12,095 m
Šířka: 2,55 m
Výška: 3,3 m
Rozvor: 5 805 mm
Celková maximální hmotnost: 19 000 kg
Maximální rychlost: 80 km/h
Počet dveří: 3 dvoukřídlé
Nástupní výška: 32 cm
Celkový počet sedadel: min. 28 (z toho 2 sklopná)
Celkový počet cestujících: 69
Deklarovaná životnost: min. 12 let
Výkon motoru: 160 kW
Nabíjecí výkon rychlého nabíjení: až 150 kW
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Důchodová reforma? Už bez nás, říká Juchelka. ANO chce jen politické body, kritizuje Decroix
-
ŽIVĚ: Pardubicím stačí jedna výhra k extraligovému titulu, Třinec v šestém zápase finále vede 2:0
-
Rezignace Langšádlové je škoda. Prioritou je dotáhnout to, co začala, věří místopředseda rady vlády
-
ONLINE: Ukrajinská rozvědka hlásí zničení víceúčelového ruského vrtulníku nedaleko Moskvy