Státní opera obsadila Karlín
Státní opera prochází rozsáhlou rekonstrukcí, která potrvá dva roky. Obnovují se její provozní budovy i zázemí. Státní opera se proto přesunula do Národního divadla a do Hudebního divadla Karlín. Přesuny jsou podle hudebního ředitele Státní opery Andrease Sebastiana Weisera náročné.
V každém z divadel, v Národním i karlínském, uvádí Státní opera dvě inscenace. Přesuny nebyly nijak lehké: „Už jenom kvůli jevištní technice. Naše jeviště ve Státní opeře je trošku větší, proto se musí kulisy adaptovat, a třeba z pohledu režie jsou přesuny zpěváků po jevišti kratší,“ vysvětluje Andreas Weiser.
Stejně tak každý sál funguje jinak i z hlediska zvuku. „Jsou to všechno technické aspekty, na které si musíme zvyknout. Musíme reagovat na podmínky, které najdeme v různých sálech,“ říká hudební šéf Státní opery.
Počet představení souboru Státní opery bude po dobu rekonstrukce samozřejmě omezený. Musí se přizpůsobit plánům souborů v divadlech, kde jsou hosty. Přesto chystá i premiéry: „Budeme mít dvě premiéry v Národním divadle a dvě v Karlíně. Normálně by jich ale bylo víc,“ říká Andreas Weiser.
Turné do Japonska
Státní opera bude na zájezdu do Japonska hrát Kouzelnou flétnu, Normu a několik koncertů, dokonce bude orchestr doprovázet popovou zpěvačku. „Ansámbl za chvilku odletí a oni nám ještě neposlali noty,“ přiznává Andreas Weiser. Do Japonska vyráží Státní opera už poněkolikáté. Japonské publikum je prý vzdělané, má touhu po evropské kultuře a dobře se v ní vyzná. „Reakce jsou pak možná trochu zdrženlivější. Je to náročné a musí se to brát velmi vážně,“ říká Andreas Weiser.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Téměř 134 milionů korun na účtech. Policie prošetřuje výdělky léčitele a vůdce kutnohorské sekty
-
Energetika je strategie. Konec fosilních paliv změní strukturu moci, říká náměstkyně norského ministra
-
Lipavský míří za pravou rukou Orbána. ‚Snaha ukázat kontrast v postoji k ruské agresi,‘ míní expertka
-
Migrace Čechy pálí, všímá si novinářka. V paktu jsou podle ní kvóty i výjimka