Železničáři pravidelně kontrolují v Praze a středních Čechách trakční vedení s „mandelinkou“. Denně je v terénu sedm servisních montážních vozů

Odhadem desítek tisíc cestujících se v posledních dnech dotklo několik poruch trakčního vedení v Praze a okolí. Nejezdily kvůli tomu vlaky a některé spoje tak nabíraly i čtyřhodinová zpoždění. SŽDC proto začala vybrané úseky kontrolovat častěji. Jak se trakční vedení kontroluje, sledoval s techniky na trati mezi pražským Hlavním nádražím, Vršovicemi, Malešicemi a Libní i reportér Českého rozhlasu.
Říká se jim lidově "mandelinky", jsou žluté a na střeše mají kromě montážního roštu i prosklenou kabinu. Řeč je o servisních montážních vozech Správy železniční dopravní cesty, které každý den vyrážejí kontrolovat trakční vedení v Praze a v okolí.
„Je to vizuální kontrola závěsů lano-trolej. Při jízdě jsou vidět i případné běžné závady,“ vysvětluje technik Karel Kalavašek.
Posádku tvoří mistr trakčního vedení, strojvedoucí a elektromontér. „Pokud by tu byla nějaká závada, která by ohrožovala provoz, okamžitě zastavujeme, vyjednáme si, že tady budeme stát a opravujeme,“ dodává přednosta správy elektroniky a elektrotechniky SŽDC František Fiala.
„K poruše trakčního vedení může dojít vlivem jeho stáří, opotřebení, různých skrytých závad nebo při kolísání teplot například v zimě. Příčin může být mnoho,“ upřesňuje provozní náměstek oblastního ředitelství Praha SŽDC Milan Píša.
Trakční vedení v Praze a středních Čechách kontroluje 24 hodin denně sedm servisních montážních vozů a jeden je v pohotovosti.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Na Ukrajině hrozí epidemie HIV. Bez amerických peněz nebude testování, dojít mohou i léky
-
Baník v boji o druhé místo remizoval se Spartou 1:1. Na Šínovu trefu odpověděl po změně stran Panák
-
ONLINE: Tříletý Tymofii, sedmiletá Arina, jmenoval Zelenskyj děti zabité v Krivém Rihu. Kritizoval USA
-
Při motokrosovém závodu u Netolic se motorka vymrštila mezi diváky. Jedna dívka je zraněná