Železničáři pravidelně kontrolují v Praze a středních Čechách trakční vedení s „mandelinkou“. Denně je v terénu sedm servisních montážních vozů
Odhadem desítek tisíc cestujících se v posledních dnech dotklo několik poruch trakčního vedení v Praze a okolí. Nejezdily kvůli tomu vlaky a některé spoje tak nabíraly i čtyřhodinová zpoždění. SŽDC proto začala vybrané úseky kontrolovat častěji. Jak se trakční vedení kontroluje, sledoval s techniky na trati mezi pražským Hlavním nádražím, Vršovicemi, Malešicemi a Libní i reportér Českého rozhlasu.
Říká se jim lidově "mandelinky", jsou žluté a na střeše mají kromě montážního roštu i prosklenou kabinu. Řeč je o servisních montážních vozech Správy železniční dopravní cesty, které každý den vyrážejí kontrolovat trakční vedení v Praze a v okolí.
„Je to vizuální kontrola závěsů lano-trolej. Při jízdě jsou vidět i případné běžné závady,“ vysvětluje technik Karel Kalavašek.
Posádku tvoří mistr trakčního vedení, strojvedoucí a elektromontér. „Pokud by tu byla nějaká závada, která by ohrožovala provoz, okamžitě zastavujeme, vyjednáme si, že tady budeme stát a opravujeme,“ dodává přednosta správy elektroniky a elektrotechniky SŽDC František Fiala.
„K poruše trakčního vedení může dojít vlivem jeho stáří, opotřebení, různých skrytých závad nebo při kolísání teplot například v zimě. Příčin může být mnoho,“ upřesňuje provozní náměstek oblastního ředitelství Praha SŽDC Milan Píša.
Trakční vedení v Praze a středních Čechách kontroluje 24 hodin denně sedm servisních montážních vozů a jeden je v pohotovosti.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Podle mne odveta bude,‘ míní analytička Irena Kalhousová. Izrael ji ale musí dobře nakalibrovat
-
V Česku hledáte jakoukoliv práci co nejdřív, v Dánsku tu nejlepší a pomůžou vám s tím, srovnává sociolog
-
‚Musíme se připravit.‘ Rusko může mít za pět let prostředky k útoku na NATO, řekl německý generál
-
Po odsouzení války mu začali vyhrožovat. ‚Vlastně jsem měl štěstí a udělal z toho skeč,‘ říká ruský komik