Železničáři pravidelně kontrolují v Praze a středních Čechách trakční vedení s „mandelinkou“. Denně je v terénu sedm servisních montážních vozů
Odhadem desítek tisíc cestujících se v posledních dnech dotklo několik poruch trakčního vedení v Praze a okolí. Nejezdily kvůli tomu vlaky a některé spoje tak nabíraly i čtyřhodinová zpoždění. SŽDC proto začala vybrané úseky kontrolovat častěji. Jak se trakční vedení kontroluje, sledoval s techniky na trati mezi pražským Hlavním nádražím, Vršovicemi, Malešicemi a Libní i reportér Českého rozhlasu.
Říká se jim lidově "mandelinky", jsou žluté a na střeše mají kromě montážního roštu i prosklenou kabinu. Řeč je o servisních montážních vozech Správy železniční dopravní cesty, které každý den vyrážejí kontrolovat trakční vedení v Praze a v okolí.
„Je to vizuální kontrola závěsů lano-trolej. Při jízdě jsou vidět i případné běžné závady,“ vysvětluje technik Karel Kalavašek.
Posádku tvoří mistr trakčního vedení, strojvedoucí a elektromontér. „Pokud by tu byla nějaká závada, která by ohrožovala provoz, okamžitě zastavujeme, vyjednáme si, že tady budeme stát a opravujeme,“ dodává přednosta správy elektroniky a elektrotechniky SŽDC František Fiala.
„K poruše trakčního vedení může dojít vlivem jeho stáří, opotřebení, různých skrytých závad nebo při kolísání teplot například v zimě. Příčin může být mnoho,“ upřesňuje provozní náměstek oblastního ředitelství Praha SŽDC Milan Píša.
Trakční vedení v Praze a středních Čechách kontroluje 24 hodin denně sedm servisních montážních vozů a jeden je v pohotovosti.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Rusko dalo Ukrajině sedm požadavků na mír. Čítají politickou neutralitu a ruštinu jako státní jazyk
-
Objednat, vyzkoušet a poslat zpět. Švédské firmy bojují s vracením oblečení, škodí životnímu prostředí
-
Zlatou palmu v Cannes získal francouzský film Anatomie pádu. Od začátku byl řazen mezi favority
-
Němci si poprvé v novodobé historii zahrají finále mistrovství světa. Američany skolili v prodloužení