I po rekonstrukci jezdí vlaky na trati Mšeno - Mělník maximálně rychlostí 50 km/hod.

21. leden 2016

Železnice mezi Mělníkem a Mšenem má za sebou opravu za 340 milionů korun. Vlaky tady ale dál mohu jezdit pouze padesátikilometrovou rychlostí, tedy stejně jako před opravou. Podle železničářů a odborníků na dopravu je škoda, že se rychlost nepodařilo po tak nákladné opravě zvýšit a tím přilákat do vlaků víc cestujících.

Trať mezi Mšenem a Mělníkem měří 24 kilometrů a vlak ji podle jízdního řádu ujede za 37 minut. Spolek Za bezpečnou železnici ale vytýká tomuto rekonstruovanému úseku několik “vad na kráse“. „Mezi ty hlavní bych vypíchnul, že po tak náročné rekonstrukci se nezvýšila rychlost na trati a je stále maximálně 50 kilometrů v hodině. A je škoda, že nebyly zároveň rekonstruovány, respektive modernizovány železniční přejezdy. Na řadě z nich jsou jen výstražné kříže a vlaky musí v jejich blízkosti výrazně zpomalovat,“ uvádí několik příkladů Radim Kamler ze spolku.

Omezení rychlosti se divili i někteří strojvedoucí, které redaktor Českého rozhlasu na trati oslovil. Podle Kamlera mohly navíc vlaky časem pod půl hodiny konkurovat ostatní dopravě. Jak ale vysvětlil mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš, vlak na této trati rychleji jet nemůže, protože je hodně členitá. „Zabezpečení železničních přejezdů zůstalo na stávající úrovni, protože jejich modernizace by byla neúměrně finančně náročná,“ uvedl.

Zástupci spolku Za bezpečnou železnici ale oponují, že rychlost se dala zvýšit jen díky malým úpravám. „Máme na to studii z ČVUT, která ukazuje, že by se dala rychlost zvýšit zhruba o 7 minut a dalo by se jezdit trochu rychleji než je stávajících 50 kilometrů v hodině. Nebylo naším cílem nějaké obrovské zvyšování rychlosti,“ vysvětlil Kamler.

Trasu z Mělníka do Mšena jede vlak 37 minut, autobus jede stejnou trasu o jeden kilometr kratší a je v cíli o 2 minuty dříve než vlak. Autem se dá cesta mezi oběma místy zvládnout za 20 minut.

autor: duch
Spustit audio