Juraj Herz: Původně jsem chtěl být režisér, abych hrál ve svých filmech

27. listopad 2015
Tandem

Hostem Tandemu Jana Rosáka byl Juraj Herz, režisér, v jehož filmografii můžete najít legendární tituly jako Petrolejové lampy, Morgiana nebo Spalovač mrtvol. Poslední roky se ale jeho režijní aktivita zpomalila. V rozhovoru mimo jiné prozradil, proč tomu tak je.

Slavný režisér pohovořil o své rozsáhlé autorizované biografii Autopsie a také o oblíbených hudebních skladatelích. Zároveň zmínil, jakým způsobem vybírá herce do svých filmů, na koho se mohl u svých snímků vždy spolehnout a jak se dívá na grantový systém na podporu tuzemské kinematografie.

Doslovný přepis pořadu dodává firma NEWTON Media. Texty neprocházejí korekturou.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Dobrý den, milí posluchači, Tandem právě startuje a startuje představením mého dnešního hosta. Je to muž mnoha uměleckých schopností. Vystudoval Umělecko-průmyslovu školu v Bratislavě v oboru fotografie, úspěšně složil v roce 54 zkoušky na herectví, ale přijat nebyl. Přihlásil se proto do Prahy na DAMU na obor režie a loutkoherectví, kde ho přijali do ročníku s Janem Švankmajerem, se kterým po vojně krátce dělal experimentální divadlo v Semaforu. Filmy, které později natočil, se nesmazatelně vryly do našich pamětí. Hostem Tandemu je totiž režisér Juraj Herz. Vítám těm Juraji.

Juraj HERZ, režisér
--------------------
Ahoj.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Je jasné, že tady v rádiu je nedílnou součástí velké většiny pořadů hudba, stejně tak jako určitě v tvých filmech, takže tě nepřekvapí, že v Tandemu si necháme zahrát.

/ Písnička /

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Hostem dnešního Tandemu je režisér Juraj Herz. Juraji, já myslím, že to, co jsem řekl před chvilkou o tvých filmech, tak to určitě každý z našich posluchačů bude souhlasit, tvoje filmy jsou pojem. Ale jestli se nepletu, tak od Habermannova mlýna jsem neslyšel, že by byl nějaký nový titul v kinech tvůj.

Juraj HERZ, režisér
--------------------
Je, ale je velice krátký, protože Slováci udělali 10 filmů, 10 režisérů a každý si mohl točit, co chtěl. A druhá věc je, že mám vynikající scénář a zemřel mi producent.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
To je veliká chyba, protože tebe určitě baví pořád ještě točit, viď.

Juraj HERZ, režisér
--------------------
To víš, že jo, samozřejmě.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
A točíš?

Juraj HERZ, režisér
--------------------
No nemůžu točit, když mám mrtvého producenta.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Jako fyzicky mrtvého?

Juraj HERZ, režisér
--------------------
Fyzicky mrtvého, ano. A dokonce jsem jel do Německa, abych nad jeho hrobem mluvil, protože neměl moc kamarádů.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
A jejdanene, no ale tak já vím, že producent jaksi, dobrý producent se nenachází jen tak, ale ty nemůžeš najít nového producenta pro svůj film?

Juraj HERZ, režisér
--------------------
To je totiž tak. Já jsem byl 12 let v Německu a točil jsem právě s tím Karlem Dirkou, který zemřel, točil jsem s velkým producentem Kirchem, který zemřel, a dělal jsem tam pro televizi, ty lidi já už neznám, a zatím se tady v Čechách všechno změnilo. A přišli noví, mladý, kteří, s kterým se neznám, takže je to trošku složitý.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Je to veliká škoda, protože předpokládám, že máš nějaký opět kvalitní scénář, můžeš aspoň naznačit?

Juraj HERZ, režisér
--------------------
No mám thriller, který jsem dělal s Honzou Drbohlavem 2 roky. A myslím, že se nám velmi povedl. A ten se měl točit, už to bylo na spadnutí, no a do toho onemocněl a zemřel producent.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
No a žádný nový zkušený a schopný producent se nenachází, který by se toho chopil?

Juraj HERZ, režisér
--------------------
Ano, nachází. Několik se jich nachází a všichni říkají, že nemají peníze, anebo že teda z grantové komise jim nedá tolik peněz, kolik by potřebovali, což já nechápu. Za těch blbejch komunistů jsme neustále točili filmy velké, Deváté srdce, Panna a netvor, to stálo hodně peněz. Odkud ty komunisti nakradli ty peníze nebo měli ty peníze nechápu. Ale teď nejsou peníze. Najednou není za co točit.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
To je velikánská škoda, protože tituly, pod kterými je podepsán Juraj Herz, by určitě přilákaly do kin velké davy diváků. Musíme se těšit na to, že třeba se situace změní, grantová komise se třeba nějak jinak rozmyslí a my se dočkáme nového filmu Juraje Herze. Za chviličku po písničce se dočkáme ovšem dalšího povídání mého hosta.

/ Písnička /

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Hostem dnešního Tandemu se režisér Juraj Herz. Už jsem tady samozřejmě zmínil, což jsem v podstatě jenom jako nosil sovy do Atén, že Juraj Herz je podepsán pod spoustu skvělých senzačních filmů, které tvoří v podstatě historii naší kinematografie, ale přece jenom nedávno jsem poslouchal rozhovor s velice významným spisovatelem, nebudu ho jmenovat, který se přiznal, že k tomu výčtu těch jeho povedených děl, určitě musí přičíst také pár knih, které se mu ani nepodařilo třeba realizovat, protože zjistil, že je to slepá ulička. Stalo se tohle to někdy, Juraji, tobě?

Juraj HERZ, režisér
--------------------
No, neustále, protože v 68. roce, což byl jediný rok, kde jsem mohl točit, co jsem chtěl, jsem točil Spalovače mrtvol, a pak jsem měl připraveného Jarryho Nadsamce, zakázali, že je to pornografie. Pak jsem měl Myši paní Mooshabrové ...

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Podle Fukse.

Juraj HERZ, režisér
--------------------
... Fukse, ano, zakázali. Měl jsem Veselý anenský bál podle Fukse, zakázali. Měl jsem Příběhy pana Rady s Hrušínským a s jeho synem, zakázali. Takže ty filmy, které jsem pak točil, Petrolejové lampy a Morgianu a další, tak v podstatě to byly náhražky jenom. To nebyly ty filmy, které jsem chtěl točit.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
No ale přitom to byla díla teda s velkým D. Já si myslím, že i jako náhražka se velice povedly. Ale když člověk si představí Spalovače mrtvol, tak je docela lehké si představit, že by díla, další díla podle Ladislava Fukse byla asi opravdu zase velikou bombou.

Juraj HERZ, režisér
--------------------
Byla by zajímavější pro mě a pro diváky snad taky.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Je zajímavé, že tě Ladislav Fuks natolik jaksi okouzlil. Vy jste byli naladěni na stejnou myšlenkovou vlnu?

Juraj HERZ, režisér
--------------------
Jo. I když občas jsme se pohádali, protože on neměl tušení o filmu.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
To je zajímavé.

Juraj HERZ, režisér
--------------------
A on seděl ve svých knihách a vždycky přišel s nějakým úplně blbým nápadem a já jsem vzal vždycky scénář, tu část, která byla hotová, hodil jsem mu ji před sebou a říkal Ládíku, natoč si to sám, jestli chceš, protože on měl návrhy na obsazení herecké a s kterým jsem nesouhlasil. Chtěl, aby místo Hrušínského hrál Somr, já jsem měl Somra strašně rád, já jsem ho přitáhl v podstatě do Prahy poprvé, ale to nebyl spalovač mrtvol.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Souhlasíš, že by to byl úplně jiný film, kdyby to hrál Josef Somr?

Juraj HERZ, režisér
--------------------
Samozřejmě. To mohl hrát jenom Hrušínský. A tyhle věci jsem věděl, no a on se do toho míchal. Navíc on měl spoustu takových velice podivných kamarádů a chtěl, aby se aspoň objevili ve filmu. Já jsem je nechal vyfotografovat a donesl jsem na schůzku s ním v kavárně Slavie, rozložil jsem to na stole a jsem mu říkal Ládíčku, může tě ubezpečit, že ani jeden z těchhle nepřekročí práh ...

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Studia.

Juraj HERZ, režisér
--------------------
... studia.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Ty a pro tebe je asi důležité výběr herců, viď. Hodně důležité.

Juraj HERZ, režisér
--------------------
No to nebyli herci, to byli jeho přátelé.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Takhle samozřejmě, ale já myslím herců, které jsi si opravdu obsadil.

Juraj HERZ, režisér
--------------------
Samozřejmě, no.

/ Písnička /

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Samotný život mého hosta v Tandemu režiséra Juraje Herze by vydal na velice zajímavý film. Nepochybně by to bylo veliké drama už od tvého dětství, Juraji, protože to, co jsi ty prožil, to si dnešní generace nedokáže vůbec představit, ale přesto, že jsi třeba dětství trávil i v takových stresových situacích jako v koncentračním táboře, pamatuješ si, že by v tvém dětství byl nějaký takový hrdina? Možná tím spíš, takový nějaký, který tě třeba, dejme tomu, jaksi držel, držel nad vodou? Hrdina, ke kterému si vzhlížel a s kterým jsi se ztotožňoval?

Juraj HERZ, režisér
--------------------
My jsme byli ohromná rodina. Za prvé to byl můj otec, který byl ohromný, ale nejvíc, největší hrdina byl můj děda, protože on byl důstojník v rakousko-uherské armádě, s radostí jsem od něj chtěl, aby mi ukázal vždycky rány, které měl v noze postřelený a tak ...

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
A ukázal?

Juraj HERZ, režisér
--------------------
A ukázal samozřejmě.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
To je hezký.

Juraj HERZ, režisér
--------------------
Navíc byl osobní stráž královny a císařovny Alžběty a dal své dceři jméno Alžběta, to je moje máma podle císařovny.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Opravdu podle císařovny?

Juraj HERZ, režisér
--------------------
Ano, ano. No a navíc uměl všechno, na co šáhl. Uměl vyřezávat ze dřeva, lít z olova, vázat knihy, dělat kartáče, na co šáhl, to uměl a to já jsem seděl u něj a učil jsem se to od něj, pokud jsem to dokázal, ale v každém případě to bylo úžasný vedle něj sedět a poslouchat ho.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Jseš po něm šikovnej po dědovi?

Juraj HERZ, režisér
--------------------
To ne. To po něm nemůže být nikdo tak šikovnej.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Ale jestlipak o něm taky je nějaký oddíl v tvé knize?

Juraj HERZ, režisér
--------------------
Samozřejmě, samozřejmě, protože jsem ho měl velmi rád. A je tam i jeho fotografie, byl to krásný, vysoký chlap. No, císařovna Alžběta si nebrala skrčky.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Samozřejmě.

Juraj HERZ, režisér
--------------------
On měl skoro 2 metry a tam je na fotografii.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
No a při té příležitosti, pověz něco o tvé knížce, která je velice obsáhlá tak jako tvůj život.

Juraj HERZ, režisér
--------------------
Tak je obsáhlá, má 500 stran, má asi 400 fotografií, ale samozřejmě není tam všechno, protože ta kniha by musela být tisícstranová. Za prvé. A za druhé už jsem slyšel, že se lidé rozčilovali, když to jenom četli, že říkám, nemůžu tam psát všechno. Samozřejmě, že nemůžu psát o každé slečně nebo paní, která procházela mým životem, protože některé ještě žijou, tak ...

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
To je důvod, to je jasný.

Juraj HERZ, režisér
--------------------
... tak tohle nejde.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
No, ale je tam popsáno to asi to hlavní z tvého života.

Juraj HERZ, režisér
--------------------
To já si myslím, že ano.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Myslím si, že tak, jak člověk zná tvůj rukopis ve scénářích tvých filmů, tak pozná tam tvůj rukopis také v té knize?

Juraj HERZ, režisér
--------------------
Jo, tak ona jedna věc je koukat se na něco a poslouchat, druhá věc je ...

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Popisovat.

Juraj HERZ, režisér
--------------------
... popisovat, číst si to, ale myslím, že to tam bude, že to tam je. Já nemám takovej odstup od toho, protože my jsme to psali roky, pak jsem si to ještě přečetl, samozřejmě něco bych vynechal, něco bych přidal, ale to už se nedá.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Ale stojíš si za tou knížkou.

Juraj HERZ, režisér
--------------------
Ale stojím, samozřejmě.

/ Písnička /

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Skoro jsem teď chtěl říct, že odbočíme od života běhu mého hosta Juraje Herze, ale není to tak, protože muzika je pochopitelně valnou součástí tvé tvorby, protože tvé filmy jsou vždycky doprovázeny velice zajímavou muzikou. Mimochodem, jak si třeba vybíráš spolupracovníky, co se hudby týče do svých filmů?

Juraj HERZ, režisér
--------------------
No, tak za prvé mám mindrák.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Jaký?

Juraj HERZ, režisér
--------------------
Mindrák, že chtěl jsem hrát housle. Koupili mi housle, ten učitel mě tloukl po hlavě s tím slákem a v zimě jsem upadl a doufal jsem, že se housle rozbily. Nerozbily se. Ale to byl skvělej nápad, takže jsem je rozbil, vložil zpátky do pouzdra a říkal jsem rodičům, že žel jsem uklouzl, housle jsou v háji, ale ať mi nekupujou nový.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Nemusíte je kupovat.

Juraj HERZ, režisér
--------------------
A totéž, ten jsem sice nerozbil, ale učil jsem se hrát na piáno, taky jsem po 3 týdnech ještě nehrál skvěle, takže to mě přestalo bavit. Pak jsem chtěl kytaru a vybral jsem si gibsonku a ta má strašně tvrdé struny, takže mě bolely prsty, tak to jsem nechal taky. A pak jsem chtěl bubny, a bubny už mi rodiče nekoupili. No tak mám aspoň takové ty bonga všelijaký doma, tak na ty můžu hrát.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Předpokládám, to piáno a tu gibsonku už jsi nerozbil schválně, to, to ne, to jsi nemusel.

Juraj HERZ, režisér
--------------------
Ne, to jsem ...

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
No, a tak co se týče těch tvých skladatelů, já myslím, že jsi si vždycky vybral dobře. Říkám to proto, že si teď můžeš vybrat zase, ale jenom jednu písničku, protože je tady rubrika Písnička na přání, na přání Juraje Herze. Tak co zařadíme díky tobě?

Juraj HERZ, režisér
--------------------
Cokoli od Waitse.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Nemyslíš vejce jako das Ei, jako teda vajíčko ne.

Juraj HERZ, režisér
--------------------
Vajíčko ne.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Ne, ne.

Juraj HERZ, režisér
--------------------
Ale ...

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Myslíš Toma Waitse.

Juraj HERZ, režisér
--------------------
Ano. Můj oblíbenec je Tom Waits, americký skladatel.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Tak uvidíme, jestli se stane oblíbencem i našich posluchačů. Tom Waits.

/ Písnička /

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
V podstatě bych mohl teď pokračovat v tom, co jsem říkal před chvilkou o spolupráci Juraje Herze, mého dnešního hosta v Tandemu, dejme tomu s hudebními skladateli, s muzikanty, kteří doprovázejí muzikou jeho filmy, ale to bych to příliš abstrahoval, příliš bych to jaksi zúžil, protože já se tě, Juraji, chci zeptat vůbec na důležitost, pro tebe důležitost spolupráce. To znamená v podstatě tandemového vytváření nějakých hodnot. Je pro tebe důležitá spolupráce nebo jsi sólista?

Juraj HERZ, režisér
--------------------
Velice, velice důležitá. A hlavně já jsem věrný k lidem, s kterými dělám. S mým střihačem Janáčkem jsem dělal 22 let a nedělal jsem s nikým jiným. S Petrem Hapkou jsem dělal leta filmy. Zvukařem panem Černým jsem dělal leta. A snažil jsem se je udržet si ty lidi, které, s kterými jsem si rozuměl, kterým jsem důvěřoval, věřil, s kterým jsem se dobře cítil, s kterým jsem si mohl sednout i po natáčení a povídat si a případně si dát nějakého panáka. Takže myslím, že můžu říct, že jsem byl věrný.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
A je důležité pro tebe v té spolupráci hlavně to, že už si nemusíte příliš moc jaksi vysvětlovat, že už víte, ty, ty řekneš něco a ten druhý už rozumí bez dlouhého vysvětlování?

Juraj HERZ, režisér
--------------------
No, je to tak. Až na to, že samozřejmě dělám schválnosti, protože zvláště s Petrem Hapkou, který dělal melodickou muziku a za ním jsem přišel při Upírovi z Feratu a jsem říkal tak, a v tomhle filmu chci nemelodickou muziku. Jedině na konci tam umírá hlavní představitelka Dáša v autě, ta může být melodická, ale celý film nemelodická. A pak jsem přišel k Hapkovi si to poslech, a on tloukl hlavou o zem a říkal já na to nejsem zvyklý, já mám rád melodickou muziku, a přesto udělal nemelodickou a udělal ji velice dobře.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Tak když někdo umí, tak prostě dělá i přes své přesvědčení dobré věci, to je marné.

/ Písnička /

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Jsou režiséři, kteří mají takové týmy lidí kolem sebe a ty je provázejí ty týmy, myslím, při všech filmech. Teď narážím třeba na herecké týmy kolem Jana Hřebejka nebo kolem Jana Svěráka. Ten má také herce, které velice rád obsazuje. Je to i u tebe, že ...

Juraj HERZ, režisér
--------------------
Když jsem byl asistentem u Kadára a u Brynycha, tak jsem se strašně rozčiloval. Já jsem říkal, oni obsazujou pořád stejný herce, to já nikdy nebudu dělat. Vždycky si vyberu nějakého, který k tomu sedí a který jako to je, a najednou přišlo natáčení a tak jsem se díval a říkám a proč máj obsadit do toho Eduarda Cupáka zrovna do Petrolejových lamp, když ho neznám, když ho znám jenom z divadla. Ale je tady Petr Čepek a s tím jsme seděli nedávno u baru a ohromně jsme si rozuměli, tak ať to hraje Petr Čepek. A samozřejmě pak jsem ho táhl do dalších filmů a tak to bylo i s Ivou Janžurovou, s Dášou Veškrnovou. Než bych si to rozmyslel s někým jiným, tak jsem vzal ty, které jsem znal.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Na který se můžeš spolehnout a víš, co od nich můžeš očekávat.

Juraj HERZ, režisér
--------------------
Ano, ano.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Ale zrovna u toho Petra Čepka, jestli se nepletu v Petrolejových lampách, někde jsem tě zaslechl, že sis tak trošičku posteskl, žes ho musel přesvědčovat, aby tolik nehrál. Je to tak?

Juraj HERZ, režisér
--------------------
Ne. Aby hrál.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Aby naopak hrál, takhle, aby hrál.

Juraj HERZ, režisér
--------------------
Aby hrál. Oni totiž ti režiséři, kteří ho měli předtím, mu řekli, že on je v podstatě frigo.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Jo, když stačí, když se tváří.

Juraj HERZ, režisér
--------------------
Jenom tvářit a nehrát. Hlavně nehrát. A já jsem říkal hlavně hrát.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Hrát, takhle to bylo, ano, ano.

Juraj HERZ, režisér
--------------------
A musel jsem mu předehrávat smích blázna, když už to šílenství u něj propuká, a Petr se zpočátku bránil, ale pak když se viděl, tak už začal hrát a potom v dalších filmech už jsem na něj tlačit nemusel.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Víš, mně je vždycky líto, když vidím takový jako talent, který jenom občas utrousí to, co v něm je a to je třeba případ tebe jako herce. Mně vždycky bylo líto, že jsem tě zahlédl jenom v takové malé roličce, protože si myslím, že ty jako herec, ty jsi se musel prostě v podstatě rozdvojit, vždyť ty jsi stejně dobrý jako herec i jakkoli.

Juraj HERZ, režisér
--------------------
No, já jsem původně chtěl být režisér proto, abych hrál ve svých filmech, ale ...

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Jako Woody Allen.

Juraj HERZ, režisér
--------------------
Ano, ale hlavní role. Jenže Woody Allen si to napíše sám, a spoustu jiných takových herců bylo, kteří si to psali. A já jsem nenašel scénáristu, který by mi to napsal.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Ty bys musel sám.

Juraj HERZ, režisér
--------------------
Hmm, a to já nerad píšu a tak to jsem nedělal. I tu knihu, která teď vyšla, tu jsem nepsal, ale diktoval, ale mluvil, protože mluvení mi již jde poměrně, ale psaní, to je, to je strašná otrava.

/ Písnička /

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Hostem Tandemu je režisér Juraj Herz. Jak už tady zmínil vlastně v úvodu, tak má rozpracovaný scénář nebo připravený scénář k natočení a chybí už jenom ...

Juraj HERZ, režisér
--------------------
Chybí peníze.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
... taková drobnost, jenom peníze, ano, ano. Kolik v podstatě na takový film je potřeba? Ne že bych to měl po kapsách teda, ale víš.

Juraj HERZ, režisér
--------------------
Já nemám tušení, protože na Barrandově, to jsme se o to nezajímali, Barrandov natočil 30 filmů za rok a rozdělil si peníze a dával to produkčním. Já jsem nanejvýš, přišel za mnou produkční a řekl prosím tě, nějak se do toho nedostávám, nemohl bys ubrat komparzisty nebo tak? Tak jsem ubral komparzisty, ale kolik peněz on potřeboval, to jsem nevěděl. A teď to je nějaký jiný. Teď je strašně málo peněz na všechno. Jenom tu občas dostane nějaký režisér 60 milionů, což jsou strašný peníze, a na podle mě strašný film. Ale já těch přinejmenších 20 milionů nedám dohromady. Já jsem nebyl zvyklý shánět peníze. To mi musí shánět produkční nebo producent. A on má nad sebou granty a ty lidi z grantů neznám. Jedině Lubara Dohnala, s kterým jsem dělal Petrolejové lampy, a já jsem mu zatelefonoval prosím tě, jak to, že ten náš scénář jste ohodnotili jako nejlepší, ale nedali jste mu grant? Protože producent nemá takové zkušenosti a tak, copak to točí producent? To točím já se svejma lidma.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
To je pravda.

Juraj HERZ, režisér
--------------------
A on mi řekl no já tam zrovna nebyl v té době. Takže to já nevím, kolik jich je v tý grantový komisi. Ale když on tam nebyl, no tak tam nebylo víc lidí, takže mně se to celý ten systém nelíbí.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
No, vážení a milí posluchači, až vám bude zase chybět v kinech, jako chybí mně, nový film Juraje Herze, tak za to můžou ti, co rozhodují o grantech, bohužel. Je to takové smutné postesknutí, ale já si myslím, že se stejně nějakýho tvýho novýho filmu ještě dočkáme. Sil mám dost určitě.

Juraj HERZ, režisér
--------------------
Já myslím, že jo. Budu dělat divadlo mezitím, ale ...

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Jaké, jaké?

Juraj HERZ, režisér
--------------------
U Honzy Hrušínského takovou komedii černou. To já jsem vždycky dělával nebo snažil se mezi filmama dělat divadlo a když jsem dělal divadlo, tak jsem chtěl dělat film, když jsem dělal film, chtěl jsem dělat divadlo, takže jsem se mezi tím vždycky potácel. No ale teď se potácím jenom v divadle.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Ať je to potácení samozřejmě velice pozitivní. Je to samozřejmě všechno v uvozovkách, ale ať si přijdou diváci i v divadle Honzy Hrušínského na své. Bude za tím určitě podepsán v tom dobrém slova smyslu i můj dnešní host Juraj Herz. Moc ti děkuju, Juraji, a přeju samozřejmě zdraví, hodně síly a hodně fantazie.

Juraj HERZ, režisér
--------------------
Děkuju a přeju taky divákům, aby chodili do kina a aby se měli na co dívat.
Spustit audio