Lucie Konášová: Psaní scénáře pro Nemocnici na kraji města byl můj splněný sen

12. říjen 2020
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Lucie Konášová

Lucie Konášová se po natočení seriálů Dobrá čtvrť a Nemocnice na kraji města – nové osudy zařadila mezi nejžádanější české scénáristky. Sama považuje práci na seriálu z nemocničního prostředí za splněnou metu.

Kromě dvou zmíněných seriálů má Lucie Konášová na kontě například pohádku Anděl Páně nebo filmy Sama v čase normálnosti a Operace Silver A. Patří také do týmu scenáristů Ordinace v růžové zahradě. „Ve dvanácti letech jsem byla naprosto přesvědčená, že chci jít na FAMU a dělat scenáristiku, vystudovala jsem tedy scenáristiku a nudně pokračuju jako scenárista,“ směje se.

Zatímco první scénář napsala už na gymnáziu, vystudované dramaturgii se nikdy nevěnovala. „Nedokážu se dostat přes autorský přístup a dobrý dramaturg by měl sloužit autorovi a dílu a moc se do toho neprojektovat. Já ale neumím mít odstup, vím, jak bych si to chtěla sama napsat a nedokážu posloužit dobrou radou autorovi,“ říká Lucie Konášová.

Nemocnice na kraji města – nové osudy

V tvorbě Lucie Konášové vyniká poslední řada oblíbeného seriálu Nemocnice na kraji města – nové osudy. „Byl to na mou duši splněný sen. Pan doktor Severa, který vykoupil práva na pokračování, navíc přišel s úžasným zadáním. Přál si, aby se tam zobrazily víc ženské osudy, aby se vrátil humor a aby se více příběh koncentroval kolem nemocnice, protože druhé pokračování hodně expandovalo ven,“ vypráví.

Její návrh scénáře nakonec tak zaujal, že se příprava seriálu o rok zdržela, aby mohla dokončit rozpracovaný projekt. V nových dílech vytvořila řadu nových postav, na jejichž osudech by šlo postavit další pokračování. „Pokračování Nemocnice bych se nebránila, kdyby k tomu někdo měl chuť a odvahu. Lákají mě ale i nové věci,“ říká.

Cestu k Nemocnici na kraji města otevřela Lucii Konášové také její předchozí práce, především film Vůně vanilky. „Byla to původně bakalářská povídka na pár minut. Dramaturg Eduard Verner si ale myslel, že je to materiál na velký film. To on mě od desetiminutové anekdoty dovedl až k tragickému příběhu lásky a návratu,“ vzpomíná.

Proč musela Lucie Konášová měnit scénář Nemocnice na kraji města – nové příběhy? A na jakém formátu seriálů by chtěla pracovat? Poslechněte si záznam rozhovoru.

Spustit audio