Město Sázava chce, aby kraj opravil nevyhovující spojnici města s dálnicí D1

3. únor 2014
Zprávy

Kdo sjede z dálnice D1 a směřuje do Sázavy, má před sebou velmi nepříjemnou, rozbitou a klikatou cestu. Starostové obcí na trase volají už řadu let po opravě a také narovnání nebezpečných zatáček. Nic se zatím ale neděje.

Cesta do Sázavy od dálnice je hlavně v zimě velkou neznámou. Řidič totiž nikdy neví, jestli dojede, zda nezůstane stát někde v prudkém kopci, který zablokuje kamion.

Většina řidičů nemá tuhle silnici ráda. Nejhorší jsou kolize s velkými a nákladními místy v úzkých úsecích cesty, která nemá zpevněnou krajnici. „Kolikrát musejí couvat, a když my jedeme za nimi, tak stojíme třeba čtvrt hodiny, než jedeme dál,“ uvádí jeden z řidičů.

O rozšíření a narovnání silnice se mluví podle starosty Sázavy z TOP 09 Petra Šibravy už od roku 2008. Nic se ale neděje, a tak se s dalšími starosty chystá na kraj upozornit na nebezpečnost silnice.

„Bude tam podpora i ostatních obcí, protože je to opravdu hlavní příjezdová komunikace a bohužel se stává se i tranzitní směrem na Kutnou horu a Kolín,“ vysvětluje Petr Šibrava.

Vlastníkem silnice je kraj.

„Je nutné dokumentaci předělat a obnovit stavební povolení. Poté je ještě nutné, aby projekt odsouhlasila rada kraje a aby splňoval parametry financování z evropských prostředků. Rekonstrukce by tak mohla proběhnout v období od roku 2014 do roku 2020,“ říká mluvčí Středočeského kraje Nicol Mertinová.

Kdy a jestli vůbec se bude silnice od dálnice do Sázavy opravovat, tedy jasné není. I policie přitom říká, že úsek je problémový.

„Nejproblémovější vidím mezi 22. a 24. kilometrem silnice, kdy se jedná o lesní úsek s docela velkým klesáním a s úzkou šíří vozovky, kdy ty proti míjející vozidla se tam většinou nevejdou,“ uvádí zástupce vedoucího dopravního inspektorátu v Benešově Ludvík Merta.

Spojnice mezi Sázavou a dálnicí D1 je nevyhovující. Lesní úseky jsou úzké a klikaté

Za poslední dva roky se na trase stalo 23 nehod. Většinou je to právě kvůli úzké vozovce, kdy si auta navzájem ulomí zrcátka, nebo se srazí, často pak při vyhýbání najedou na krajnici a převrátí se. Hodně je zde také nehod se zvěří.

„Máme už schválenou instalaci takzvaných odrážečů proti zvěři, kdy to přojíždějící vozidlo odrazí od speciálních patníků světlomet do lesa a zvěř bude mít prakticky světelnou bariéru, aby nevstupovala do té vozovky,“ dodává Ludvík Merta.

Aspoň něco by se tedy mělo změnit k lepšímu.

<iframe width="640" height="300" frameborder="0" scrolling="no" marginheight="0" marginwidth="0" src="https://maps.google.cz/maps?f=d&amp;source=s_d&amp;saddr=S%C3%A1zava&amp;daddr=silnici+110&amp;hl=cs&amp;geocode=FR37-AIdZk7jACnNJJ6el3oMRzGGzrUPzu_MUA%3BFYp9-AIdyzriAA&amp;sll=49.8454,14.854417&amp;sspn=0.023883,0.066047&amp;brcurrent=5,0,0&amp;mra=mift&amp;mrsp=1&amp;sz=15&amp;ie=UTF8&amp;t=m&amp;ll=49.855472,14.871368&amp;spn=0.066404,0.219727&amp;z=12&amp;output=embed"></iframe><br /><small><a href="https://maps.google.cz/maps?f=d&amp;source=embed&amp;saddr=S%C3%A1zava&amp;daddr=silnici+110&amp;hl=cs&amp;geocode=FR37-AIdZk7jACnNJJ6el3oMRzGGzrUPzu_MUA%3BFYp9-AIdyzriAA&amp;sll=49.8454,14.854417&amp;sspn=0.023883,0.066047&amp;brcurrent=5,0,0&amp;mra=mift&amp;mrsp=1&amp;sz=15&amp;ie=UTF8&amp;t=m&amp;ll=49.855472,14.871368&amp;spn=0.066404,0.219727&amp;z=12" style="color:#0000FF;text-align:left">Zvětšit mapu</a></small>
autoři: haj , mad
Spustit audio