Obliba malých lodí v Česku stoupá
Češi kupují stále více malých lodí a vodní plochy u nás tak výrazně ožívají. Podle místopředsedy Asociace lodního průmyslu Vladimíra Tomana to souvisí i s tím, že se loni po dlouhých čtyřiceti letech uvolnila pravidla pro motorové čluny. V pořadu K věci se také zásadně ohradil proti výrokům ekologů, kteří v souvislosti se zvýšenou lodní dopravou upozorňují na znečištění řek.
Loni se uvolnila pravidla pro motorové čluny a české řeky a vodní plochy se otevřely rekreační plavbě. Podle Vladimíra Tomana se jedná o pozitivní krok: „Je to tak jako v ostatních státech, plavba je povolena, a jen tam, kde to není vhodné, zakázána. Původně to bylo opačně. Byla zakázána, a povolena jen někde.“
Podle Vladimíra Tomana není pravda, že by lodě výrazně znečišťovaly řeky a ovzduší. „Je řada novinek ve vývoji ekologických motorů, motory, které jsou dnes uváděny do provozu, jsou čtyřtaktní a nízkoemisní, splňují všechny hlukové i ekologické vyhlášky.“ Říká Vladimír Toman.
„Lodní motory, které se dneska můžou prodávat, musí splňovat přísné limity, dokonce přísnější než jsou v automobilovém průmyslu,“ dodává.
Spousta lodí je v těchto dnech k vidění v centru Prahy. Na Rašínově a Smíchovském nábřeží se koná 8. ročník výstavy Lodě na vodě. Návštěvníci si můžou prohlédnout přes sto lodí nejrůznějších typů a na mnoha z nich se podle místopředsedy Asociace lodního průmyslu Vladimíra Tomana budou moci i projet.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Jedna, nebo dvě budovy? Úřad změnil verdikt o hlavním nádraží během čtyř měsíců
-
Spojka prozradila, jak Izrael vyjednává o rukojmích. Hamás žádá propustit 7 tisíc vězňů
-
Na peníze si nově ‚sáhnou‘ i patnáctiletí. Armáda rozšiřuje stipendijní program pro středoškoláky
-
Rap si pouštíme sami, v rádiích na něj nepřišel čas. Dramaturgové se bojí sprostých slov a stížností