Od neděle 12. prosince je součástí systému PID i Mladoboleslavsko. Cestující ušetří, spojení s Prahou bude rychlejší

10. prosinec 2021 16:45

Při integraci bude zrušeno celkem 77 nezaintegrovaných linek, zavedeno 38 nových autobusových linek Pražské integrované dopravy (PID), na 12 linkách PID bude provoz upraven. Platit bude pásmový a časový tarif PID s možností využití přestupních jízdenek i časových kuponů, včetně možnosti nákupu jednorázového jízdného platební kartou u řidiče nebo pomocí mobilní aplikace PID Lítačka. Díky Tarifu PID ušetří cestující zejména při pravidelném dojíždění.

„Je pro nás prioritou, aby doprava v kraji byla pro občany co nejkomfortnější. Velice mě proto těší, že lidem z Mladoboleslavska přinášíme díky integraci nejen výhodnější jízdné, ale také lepší časové návaznosti," říká hejtmanka Středočeského kraje Petra Pecková (STAN).

Náměstek pražského primátora a radní pro dopravu Adam Scheinherr (nestraník za Praha sobě) uvedl: "Díky integraci dopravy dokážeme nabídnout na páteřních trasách pravidelné intervaly a častější spojení, které v kombinaci s výhodnými předplatními kupony vytváří dobrý předpoklad k tomu, aby s veřejnou dopravou cestovalo mnohem čím dál více lidí. Pravidelní cestující ušetří například na trase Praha – Mladá Boleslav až 1000 korun měsíčně.“

 Spojení hl. m. Prahy s Mladou Boleslaví

S integrací Mladoboleslavska přichází revoluce ohledně rychlého autobusového spojení Praha – Mladá Boleslav po dálnici D10, které přechází pod objednávku Středočeského kraje.

Rychlou obsluhu spojení Praha – Mladá Boleslav zajistí pět nových linek: 345, 412, 700, 720 a 730. Všechny linky budou odjíždět z autobusového nádraží Černý Most a cesta do Mladé Boleslavi potrvá cca 40 min. Vybrané spoje linky 345 pojedou přes ul. Jičínská v Mladé Boleslavi. Základní interval mezi spoji činí 20 min., avšak ve špičkách pracovních dnů bude tento interval zkrácen. Ráno ve směru do Prahy se bude jezdit od Mladé Boleslavi v intervalu 10 min., odpoledne opačným směrem v intervalu 15 min., v okrajových částech dne se interval bude prodlužovat na 30-60 min.

Z Mladé Boleslavi budou linky pokračovat zejména na území Libereckého a Královéhradeckého kraje. Vedení linky 345 je plánováno směrem na Liberec přes Mnichovo Hradiště, Březinu a Hodkovice nad Mohelkou. Trasa linky 412 bude vedena směrem na území Královéhradeckého kraje do Sobotky a Jičína. Linky 700720 a 730 budou pokračovat dále na území Libereckého kraje. Linka 700 bude směrována na Železný Brod, Tanvald, Desnou a Harrachov. Linka 720 bude trasována od Turnova přes Železný Brod, Semily do Vysokého nad Jizerou. Linka 730 pojede z Turnova do Semil přes Tatobity a dále do Jilemnice a Horních Míseček.

Mezi Prahou a Mladou Boleslaví bude v provozu i nová linka 315, která z Černého Mostu pojede po dálnici D10, sjede na exitu u Tuřic a dále bude pokračovat přes Tuřice, Předměřice n.Jiz., Benátky n.Jiz., Brodce do Mladé Boleslavi po silnici II/610. Dále pak pojede do Bakova n.Jiz. a Mnichova Hradiště. Tato linka bude v ranní špičce v provozu po 20 min., v odpolední špičce po 30 min. a v sedle po 60 min., o víkendu pak po 120 min.

Linka 315 bude mít na své trase několik návazností ve vybraných časech:

  • Benátky n.Jiz., aut.st.– 431 (směr Kochánky, Zdětín, Chotětov, Bezno), 667 (směr Brandýs n.L./Stará Boleslav), 768 (směr Kropáčova Vrutice, Horní a Dolní Slivno)
  • Brodce, sokolovna – 418 (směr Smilovice, Luštěnice), 699 (Horky, Chotětov, Hrušov)
  • Mladá Boleslav, aut.st.– většina linek
  • Bakov n.J.,Trenčín– 739 (Kněžmost, Bělá pod Bezdězem)
  • Bakov n.Jiz., žel.st.– 715 (Ptýrov), 739 (Bělá p.Bezd. – vybrané spoje)
  • Mnichovo Hradiště, U Bažantnice– 716 (Boseň)
  • Mnichovo Hradiště, nám.– většina linek

 Všechny podrobné informace v souvislosti s integrací Mladoboleslavska najdete na webu Pražské integrované dopravy.

autor: JMys
Spustit audio