Zvýšení počtu jízdních pruhů mezi Mirošovicemi a Benešovem se nelíbí některým obcím
Některým obcím se nelíbí ‘přepruhování‘ silnice první třídy mezi Mirošovicemi a Benešovem. Téměř v celém úseku se mají podle plánů Ředitelství silnic a dálnic průběžně střídat dva pruhy s jedním. Výhodné to má být pro řidiče, naopak u starostů z obcí u silnice vyvolává svižnější provoz řadu obav.
Ředitelství silnic a dálnic chce systémem střídání dvou pruhu s jedním zjednodušit řidičům předjíždění a zvýšit kapacitu silnice. Má také zvýšit bezpečnost a plynulost provozu mezi Mirošovicemi a Benešovem.
„Umožňuje nám to předjíždět, očekáváme od toho a máme k tomu i analýzy, že by se měly snížit počty nehod,“ komentuje změny ředitel závodu Praha Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa.
Na druhé straně stojí starostové obcí z okolí silnice, kteří se bojí vyššího počtu aut, která podle nich navíc pojedou rychleji a bude i vyšší hluková zátěž. Své připomínky zaslali dotčeným orgánům.
Nezávislá starostka Čerčan Dana Tomášková říká, že je nikdo nebral na zřetel. Vadí jí hlavně fakt, že z obou stran jsou před sjezdem na Čerčany dva pruhy a sbíhají se v jeden příliš blízko samotné křižovatky.
„Vyhodnotili jsme to jako kolizní místo a požadovali jsme, aby se připojení přesunulo dál od křižovatky,“ popisuje starostka.
V Územním rozhodnutí, které pro Ředitelství silnic a dálnic vydal odbor výstavby a územního plánování v Benešově, ale tato úprava není.
„Námitka Čerčan byla posouzena ministerstvem dopravy. Podmínky, jako je posunutí pruhů a omezení rychlosti, stanovisko ministerstva dopravy neobsahuje,“ vysvětluje mluvčí radnice Soni Vanhoecke.
Obavy z hluku
Dalším požadavkem, který podle obcí nebyl vyslyšen, je výstavba protihlukových stěn. Jan Kroupa říká, že vycházeli z hlukové studie, podle které nejsou opatření nutná.
„Tam to potom za provozu vypadá tak, že se stejně vždy měří. Ave chvíli, kdy my limity, které jsou stanoveny, překračujeme, tak zajišťujeme i protihluková opatření,“ upozorňuje.
Senohraby a Čerčany se ale právě kvůli obavám z hluku odvolaly proti územnímu rozhodnutí a požadují zapracování protihlukových stěn. Například v Senohrabech říkají, že měli být od ruchu aut chráněni už dávno.
Při měřeních v roce 2004 a 2013 byli podle záznamů Krajské hygienické stanice překročené u jedné z parcel hlukové limity. Stavební technik z obce Jan Herbst je proto nedůvěřivý i nyní.
„Obec Senohraby má bohužel špatné zkušenosti a obává se, že pokud by se znovu potvrdilo, že měření hluku překračuje dané hodnoty, že stejně nedojde k nápravě tohoto problému,“ vysvětluje svoji nedůvěru.
Přepruhování silnice už je v některých místech hotové. Čeká se tam, kde je potřeba silnici rozšířit, nebo kde prochází v těsné blízkosti obcí.
Co si všichni chválí, je nový bezpečný sjezd a nájezd u Čerčan, podobný bude také u Čtyřkol. Pozitivně na zvýšení počtu pruhů reaguje řada řidičů a také policejní dopravní inženýr Josef Vyhnálek.
„Takže nebude docházet ke kolonám a jízda bude plynulejší a tím pádem i bezpečnější,“ věří.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Deset let trvalo, než jsem se s tím vyrovnala.‘ Karlu Charvátovou ve vězení znásilnil příslušník SNB
-
Spát na vesmírné stanici není jako na Zemi. Mikrogravitace vše mění, popisuje astronaut Vittori
-
Ve finální nominaci na mistrovství světa chybí Vrána, Nosek nebo Ticháček. Tým posílí Kämpf z Toronta
-
Ukrajinci prožívají třetí pravoslavné Velikonoce ve válečných podmínkách. Modlí se, aby válka skončila