Jak reklamovat nebo vrátit zboží zakoupené v zahraničním e-shopu?

Koupit si zboží přes internet je dnes už zcela běžnou záležitostí. Domácích e-shopů je jako hub po dešti, a tak je z čeho vybírat. A nakupovat z pohodlí domova je možné i na zahraničních e-shopech. To však může přinést i nečekané komplikace.

Co všechno se může stát, o tom jsme si povídali s mluvčí bezplatného poradenského portálu Poradna věřitele.cz Kateřinou Procházkovou.

Dozvěděli jste se, jaká jsou hlavní rizika nákupu zboží na zahraničním e-shopu. Řeč byla o tom, zda byste měli dostat do mailu potvrzení o své objednávce, případně i o expedici zboží a zda by mělo být už při koupi stanoveno, jaká je lhůta dodání.

Poradili jsme vám, co dělat, když zboží během této stanové doby nedorazí, anebo přijde poškozené, nefunkční či jinak nevyhovující - například velikostí či barvou a podobně.

A mluvili jsme i o tom, jak moc je náročné domoci se zboží nebo vrácení peněz ze zahraničí a zda si majitelé zahraničních e-shopů dovolí ke klientům z cizí země bezohlednější chování.

Spustit audio